14/3/07

Dimecres, 14 de març de 2007
GATS, COLOMS I GAVINES
Fa uns dies que una gavina voleia, a la tarda, per sobre el pati.
Cada vegada que la veig penso que si es mora i cau al pati no sé pas qui la traurà d’allà (de fet si que sé qui ho farà, hi ha una senyoreta que no li fa por res relacionat amb els animals, per tant li tocarà a ella).
Al pati podem trobar de tot: coloms moribunds, orenetes que no poden aixecar el vol, okupes...
Una nit, fa anys, va entrar un gat. El vam trobar al matí de divendres, enfilat a dalt de tot d’una de les tanques.
Malgrat que vàrem picar, fer tot tipus de soroll i moviments el gat no es va moure d’on era.
El dissabte el gat continuava enfilat i el diumenge encara estava al mateix lloc.
Era increïble pensar que feia tres dies que el gat no es movia, ni menjava, ni bevia. Vam arribar a pensar que s’havia mort allà dalt però els seus ulls terrorífics i vidriosos ens miraven. Cada vegada ens feia més por.
Estàvem força preocupats perquè no podíem treure els nens al pati mentre el gat estigués allà i llavors vaig trucar als bombers. Em va costar molt que es decidissin a venir però la meva insistència, força espantada, els va convèncer.
Recordeu aquella sèrie que es deia “Los hombres de Harrelson”??? doncs això semblaven els bombers que van entrar a l’escola rient-se del nostre espant.
Només va caldre que entressin al pati picant i fent soroll i, amb la sola intenció de pujar a la tanca, el gat va baixar espantat, ràpidament, mentre que jo corria tancant la porta de l’escola.
Després de tant de temps he reconegut a un dels bombers que va venir aquell dia i li he comentat que jo el coneixia perquè un dia va venir al pati de la meva escola a treure un gat, el més sorprenent és que enseguida m’ha dit que ho recordava i que l’escola era a l’Av. Madrid.
Està clar que això de salvar gats enfilats no és una feina que deuen fer gaire sovint.