22/1/09

Divendres, 23 de gener de 2008
TENIM LA FRUITA I LA VERDURA A DOMICILI
Tot tafanejant per blogs amics, he trobat una noticia que m’ha fet molta gràcia, que vull portar-la a la pràctica jo mateixa i us en vull fer ressò.
Menjar sa és un tema que em preocupa. Tots coneixeu les normes de l’escola i sou coneixedors de que no es pot portar bolleria industrial i galetes, per esmorzar a l’escola, de manera sistemàtica. La lluita per aconseguir hàbits alimentaris sans és constant.
Encara ens trobem massa sovint amb nens que venen a l’escola amb dejú, o només han begut un got d’aigua o en els millors dels casos s’han pres un got de llet.
Sóc conscient que és molt més còmode entrar al forn de la cantonada, tot venint a l’escola, i comprar qualsevol pasta. També és més còmode, i ràpid, embolicar quatre galetes abans de fer un entrepà.
L’esforç, però, de ben segur, a la llarga, val la pena.
Tornant al tema del company blocaire ell m’ha descobert una web on venen fruita i verdura a domicili, directament des d’un hort de Cambrils. http://disfrutaverdura.com
En Guillem (http://guillemcarbonell.blogspot.com ) ens explica que podem comprar cada setmana fruita i verdura fresca, segons la temporada, i a sobre ens la porten a casa.
De ben segur serà la solució per a moltes persones que els hi costa comprar-la. Si la tenim allà al davant, a la cuina, serà més fàcil menjar-la abans de llençar-la.
Si algú ja ho ha provat expliqueu l’experiència que heu tingut.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

No crec que anar a comprar la fruita i verdura sigui el problema, una altra cosa es cuinarla de manera que resulti apetitosa.
Ami m'agrada triar, remenar i veure el que compro.
Pels que estiguin interessats no cal anar tant lluny aqui al costat tambe funciona el servei de fruita i verdura a domicili http://www.hortetdelbaix.com/
Si algu ho proba que ens ho expliqui

Anònim ha dit...

Quan era petita anavem a la pagesa a comprar fruita i verdura. Teníem la possibilitat d'anar a l'hort i collíem nosaltres mateixes el que volíem menjar. Guardo molt bon record d'aquells moments.
Als nens els hi agrada molt anar a comprar al mercat. Quan veuen tants colors i senten els olors s'ho menjarien tot. M'agradaria localitzar algun hort on poder anar a collir les fruites i verdures.
P.D.: la web de verdures a domicili no s'obre bé.

Anònim ha dit...

Nosaltres vam provar una d'aquestes webs on venen fruita i verdura a domicili, concretament http://www.recapte.com i l'experiència no va ser del tot positiva. El motiu per provar-ho va ser la dificultat de trobar bona fruita i verdura i també el fet de ser un producte ecològic, sense tractaments. Que t'ho portin a casa és genial, a més a més tampoc sabies exactament què tindria el cistell i et feia il.lusió veure què és el que s'havia collit.Ens van portar el cistell 4 cops (la comanda mínima). La part negativa va ser que la qualitat dels productes no era l'esperada. Les verdures no eren fresques i la fruita no estava ben seleccionada. Una pena, perquè em sembla una opció genial. Ara he descobert una botiga a prop de casa que m'agrada molt i ja no ho hem tornat a provar.Sílvia Z.

Anònim ha dit...

Nosaltres la veritat es que no som partidaris de comprar el menjar fresc per internet( ni la fruita, ni la verdura, ni la carn, ni el peix, ni l'embotit), a mi m'agrada veure en directe el que compro i encara que es veritat que es perd temps perque la carn la compro en un lloc, la verdura i la fruita en un altre, el peix en un altre, jo considero que val la pena, a més a més tenim la sort de que la meva sogre te un petit hort, i fins i tot els nens preguntan mama aquest tomaquet es de la llalla mari veritat? Sembla mentida que de ben petits ja ens adonem d'aquestes diferencies.
Francesca

Anònim ha dit...

De la mateixa manera que hem de donar fruita i verdura als nostres nens,jo també sós partidaria d'anar a comprar al mercat.

Laia.