27/1/09

Dimarts, 27 de gener de 2009
ELS DE 5è. I MOZART
Gairebé em va agafar un atac de riure. La veritat és que vaig haver de parar la classe per uns moments i pensar, per enèsima vegada, que a vegades mestres i alumnes sembla que parlem en idiomes diferents.
Estava parlant de Mozart, de la seva vida i de les característiques principals de l’època en que va viure.
Val a dir que quan parlo d’aquest músic, un dels meus preferits, els hi dono molta informació i barrejo anècdotes curioses i elements històrics i musicals a fi de captar la seva atenció.
En un moment de la meva dissertació vaig dir més o menys:
- En aquella època no havia electricitat... (Vaig explicar alguna cosa més que no recordo i vaig afegir...) Mozart NO HAVIA VIST MAI UN PIANO.

Jo volia continuar afegint que encara no s’havia inventat el piano i que ell tocava el clavicèmbal, però un mà es va aixecar ràpidament. M’agrada que en facin preguntes just quan tenen el dubte i vaig dir immediatament, sense acabar l’explicació:
- Diga’m, quin dubte tens?
- Senyoreta, i quan era de dia no podia VEURE un piano???

El vaig observar detingudament... m’estava prenen el pèl?
Em mirava seriós, i la classe també estava silenciosa. Tots em miraven i esperaven la meva resposta. Ningú va riure.
Li vaig fer repetir:
- Com dius?
- Mozart no havia vist mai un piano per què no havia electricitat, però de dia, amb sol, no s’hi veien?

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Imagino la situació,es que a vegades tenim unes sortides...dona gust veure com ho passeu tots de be.
Francesca

Anònim ha dit...

Molt bona l'anècdota.Ara, també queda demostrat que estan atents i que escolten!Sílvia Z.

Anònim ha dit...

ja ho saps, a partir d'ara a classe amb klinex i sense rimel, perquè és clar.. ara el que riu és ell pensant en la situació!!
Judit