17/6/07

Diumenge, 17 de juny de 2007
PETARDS
Acabo de llegir al diari la nova normativa Europea que prohibeix la compra i la utilització de petards a menors de 12 anys.
Jo, personalment, no la trobo exagerada. Quan arriba aquesta època em posa molt nerviosa anar sentint petards per tot arreu i canviar de vorera quan veig a quatre noiets manipulant, sense cap tipus de control, petards de tota mena.
No estic pas en contra de tirant-ne per la revetlla, ho he fet quan era petita i n’he comprat cada any a la meva filla. Li he ensenyat totes les mesures de precaució que cal tenir i a manipular amb cura aquest material, però sempre sota la nostra vigilància.
Ahir a quarts de 10 del vespre vaig veure una colla de nens d’uns 10 anys, potser menys i tot, que estaven tirant petards en una plaça del barri. Evidentment estaven sols i si a hores d’ara no estan a l’hospital és perquè estic convençuda que tots els nens tenen un àngel de la guarda. No entendré mai com els pares poden estar tranquil·lament a casa mentre els seus fills estan sols en una plaça tirant petards indiscriminadament. Els porten a les butxaques, els posen a les ampolles i a dintre de totxanes, fan explotar bitxos i es persegueixen tirant-se’ls.
No crec que la nova normativa solucioni el problema dels pares irresponsables però, si més no, quan a partir d’ara ho veiem, podrem denunciar-ho i intentar que hi hagi menys accidents.
Si voleu més informació entreu aquesta pàgina de Revetlles amb precaució, http://www.gencat.net/interior/esc/docs/esc_revetlles.htm, on donen consells per la manipulació de petards.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

completament d'acord amb tu, no entenc com nens de 7-8 anys poden estar sols pel barri fent la gracieta de tirar-te el petard just quan ets a la seva vora.
Els meus fills es queixen de que només els comprem cebetes i cosetes per l'estil, ells voldrien la "mascletà" sencera. El reste ho fan amb el seu pare, ell els ensenya a manipular la metxa... jo m'ho miro a la distància, en una revetlla de Sant Pere a Reus vaig veure volar la mà d'un amic quan jo tenia 13-14 anys. No m'hi he apropat mai més.
Judit

Karmela ha dit...

Jo tampoc sóc amant dels petards. És trist que fins que no passa alguna desgràcia no es prenguim mesures per evitar-ne més.

JRoca_Font ha dit...

Jo crec que hi ha d'haver mesures restrictives sobretot amb els petards més potents, tot i això crec que als 12 anys els nens poden tirar molts petards i passar-s'ho molt bé. Crec que les restriccions de no deixar comprar petards a menors de 12 anys són bones, també crec que la llei no té en compte tradicions pirotècniques com les del País Valencià on és habitual que nens d'aquestes edats tirin petards. Les restriccions haurien d'anar pels menors que juguen amb petards sense la presència de responsables que en vigilin l'ús que en fan.
Salut