7/6/08

Dissabte, 7 de maig de 2008
EL CONTE DEL CAP DE SETMANA: L'OPCIÓ (Anónim)
Era un bon professor, just i comprensiu, però molt estricte.
L’últim dia de curs un alumne es va acostar a ell i li va dir:
- Me n’alegro d’acabar el curs. Ja no hauré d’escoltar més les ximpleries què diu i no em caldrà veure’l més.

El professor el va mirar tranquil·lament. El noi el desafiava i el provocava. Llavors li va contestar:
- Quan algú t’ofereix alguna cosa que no vols, ho acceptes?
- Clar que no! Va respondre el noi
- Quan algú intenta ferir-me o ofendre’m dient-me coses desagradables, m’està oferint “alguna cosa” que no vull. Tu ara m’ofereixes ràbia i rancúnia, i jo decideixo no acceptar-ho
- Com? No entenc el que em diu. Va respondre l’alumne
- Tu em dones menyspreu i si jo m’enfado i em poso furiós estaré acceptant el teu regal. I jo, amic meu, prefereixo donar-te la meva pròpia serenitat.

La vida ens dóna la llibertat d’amargar-nos o de ser feliços,
La teva ràbia passarà però no la deixis amb mi, per què no m’interessa. No puc controlar el teu cor, però si el meu.
Cada dia pots escollir les emocions o sentiments que vols posar dintre el teu cor, i el que esculls ho tindràs fins que decideixis canviar.
Aquesta és la llibertat més gran que ens dóna la via: la nostra opció de ser feliços.