21/5/08

Dimecres, 21 de maig de 2008
CORPUS I L'OU COM BALLA
Dijous és Corpus. Abans era dia festiu.
El dia de Corpus a Barcelona, i altres zones de Catalunya, es celebra una tradició que, de ben segur, molts de vosaltres no deveu haver vist mai. Estic parlant de l’Ou com balla.
Aquest ritual data de 1440 i és únic arreu del món. No hi ha cap més lloc que es faci, fora del nostre país. Ningú sap del cert ni l’origen ni el significat.
Consisteix en posar un ou buit damunt del raig d’una font i deixar que es mantingui a l’aire, impulsat per la força de l’aigua.
Recordo que quan era petita els meus pares m’hi portaven a veure’l a la Casa de l’Ardiaca. Em fascinava mirar com no queia l’ou. Sempre pensava que cauria en qualsevol moment i es trencaria davant de tota la gent. En el fons volia que caigués, em divertia pensant-ho, però mai el vaig veure caure.
Si el voleu veure ballar (a lo millor cau davant vostre) estarà a la Casa de l'Ardiaca, a l'Ateneu Barcelonès, al Palau del Lloctinent, al Convent de la Concepció i al Claustre de la Catedral.


5 comentaris:

Anònim ha dit...

És una tradició molt maca per anar a veure amb els nens, realment surten entusiasmats, jo ho recordo quan era petita.
Avui, però, he sentit que a la Catedral si que el faran, però en els altres llocs no és del tot segur donat que per la sequera, moltes fonts estan tallades ja que no aprofiten l'aigua que surt.

gemma

Anònim ha dit...

M'he informat dels llocs on si podem trobar l'Ou com balla.
A la Catedral, Casa de l'Ardiaca, Palau Lloctinent, l'Ateneu Barcelonès i en el Convent de l'Immaculada Concepció.
A la resta de les fonts estaran guarnides però sense utilitzar l'aigua.

Espero que serveixi d'ajuda per a tots aquells que vulguin visitar.

gemma

Anònim ha dit...

Montserra, revisant la pàgina de l'ajuntament per veure l'ou com balla, resulta que, degut a la sequera, no es fa a tot arreu, et dono les dades dels llocs on diu que si que ballarà:
"Les cinc fonts on sí que es farà L'ou com balla són les de la Catedral, la Casa de l'Ardiaca, el Palau del Lloctinent, l'Ateneu Barcelonès i el convent de l'Immaculada Concepció."
Judit

Montserrat ha dit...

Gràcies per la informació. Ja ho he modificat.
Montserrat

Anònim ha dit...

hola!!!
que tal???
feia molt que no m'hi passava pero esque la setmana anterior vaig estar de colonies a valènica amb la coral i conjunt instrumental.
va ser una experiència un tant extranya ja que el primer dia per la nit plovia molt i la policia ens va haver de desallotjar a un institut imagineu-vos 1000 nens caminant mig adormits pel carrer a les 2h de la matinada
el següent dia va estar bé pero el dia del concert va començar a caure pedra i vam haber de deixar les tendes imarxar un altre cop a l'insttitut vam cantar i tocar instruments a un teatre on es venien taronges.
i l'autocar es va espatllar
va ser molt estrany pero divertit
tot aixó que era dolent li vam treure sempre la part positiva rient, cantant,...
tot i que no dormiem més de 6h per nit

vam arribar realment esgotats a casa
pero ara trobo a faltar els amics que vam fer, el concert,...

ho tornaria a repetir

carcaixent2008 com sona l'eso

adeu,
Yasmine