20/5/08

Dimarts, 20 de maig de 2008
EL PALAU DE LA MÚSICA CATALANA
He començat, aquesta setmana, a explicar el Palau de la Música catalana a la classe.
Avui als Peixos i als Óssos, durant la setmana ho faran les altres classes.
Per cridar la seva atenció els hi explicat aquest conte:
Una tarda estava Beethoven intentant escriure una simfonia. No li sortia bé i va decidir pensar en les fades de la Música.
Aquestes fades viuen al Palau de la Música. Són 18 i cadascuna té un instrument a la mà. Elles ajuden als músics a fer boniques cançons.



Les fades entren a casa seva per un enorme rebedor, amb escales, catifes, mosaics i vitralls.


Quan entrem a la gran sala allà les esperen els seus cavalls alats, el Pegàs.
D’aquesta manera poden anar on volen sense ser vistes.

Una làmpada preciosa penja del sostre. Entra molta llum i així no cal encendre cap més bombeta. Si mireu bé hi veureu les cares de les fades en els vitralls de les claraboies.


Tots han mirat les fotografies extasiats i m’han preguntat si les fades existeixen.
La resposta és molt clara: les fades només existeixen si tu creus en elles.


AFEGITÓ:EL DIJOUS, 22 DE MAIG, A LES 18:00 HORES DE LA TARDA, A LA SALA POLIVALENT DE L’ESCOLA, FAREM L’ENTREGA DEL PRIMER PREMI DEL DISSENY DE LOGOS I DELS LOTS DE LLIBRES. US ESPEREM, PER FER LA FOTO I BRINDAR, A TOTS ELS QUE VAU PARTICIPAR EN EL CONCURS.NO HI FALTEU!!!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

El Xavi ja m'ho va explicar ahir. Només sortir em va dir que volia anar al Palau de la música i que la senyoreta Montserrat li havia dit que el curs vinent aniríen; però com us podeu imaginar ell no es pot esperar tant; vol anar ja !!

Anònim ha dit...

Diu la llegenda que les fades acostumen a enfadar-se amb els éssers humans que és mouen amb curiositat pels seus dominis com si fossin turistes. Aixi que qui vagi al Palau que vigili :-). Ara fora broma, es un lloc precios tant per fora com per dintre una visita imprescindible.

Anònim ha dit...

Amb en Pol vam anar fa uns dies a un concert de corals catalanes al Palau. Van ser gairebé dues hores, i va sortir entusiasmat. Es va comportar durant tot el concert com un adult. M'equivoco: millor que molts de nosaltres; estic segur. I ahir ens parlava d'òpera.
Lluis.

Anònim ha dit...

La Neus ahir al sortir de l'escola em va estar explicant el que havies estat explicant sobre les fades i em va fer molta gracia perque em va dir mama hem de buscar a internet, saps mama que es internet?, a l'ordinador les fades de la música, la veritat es que vaig riure molt, i així que a la tarda quan vam arribar a casa ens vam conectar a l'ordinador i a buscar les fades de la música. vam torbar moltes coses pero ella em deia que no era aixó així que t'agrairia montserrat que ens diguis a quina pàgina concreta les podem trobar. Gràcies.
Francesca