7/5/08

Dimarts, 6 de maig de 2008
BITS MUSICALS
La setmana passada vaig començar a passar bits als nens i nenes d’infantil. Aquesta setmana els hi passaré als de Primària.
Els bits són unes cartolines amb fotos que es passen ràpidament, una darrera l’altra, mentre que es diu el nom de la imatge amb veu alta.
És tot un mètode pedagògic amb moltes pautes però jo me l’he adaptat a la meva manera.
Els bits que els hi passo hi surten tots els instruments de l’orquestra i la foto de 6 músics (Mozart, Handel, Bach, Vivaldi, Beethoven, Verdi i Wagner).
Els hi passo dos cops al començar la classe i dos cops al final.
He obtingut uns resultats molt satisfactoris, fins i tot estic gratament sorpresa.
Treballar els instruments i els compositors en unitats didàctiques no acabaven de donar el resultat que jo buscava, i la majoria no distingeixen una oboè d’un fagot, o un trombó d’una trompa.
Avui els he passat per segona vegada als peixos (P3) i als Óssos (P4) i després he deixat, expressament, les cartolines per allà sobre mentre seguíem amb la classe.
Entre cançó i cançó, mentre jo encenia i apagava el CD, s’acostaven a la taula i miraven els bits. Els meus petits alumnes reconeixien amb facilitat les imatges i anaven cridant: Bach, fagot, Vivaldi, trompeta!!!
Recordeu que hem de tenir felicitats petites? Aquesta ha estat una d’elles.

LOGOS
Ja teniu tots els Logos penjats al Web.http://www.xtec.cat/escoladelcarme/
Si voleu votar per Internet ho podeu fer per correu electrònic. M’envieu un mail a escoladelcarme@hotmail.com i em poseu qui sou i a quin logo doneu el vot. Una persona, un vot.
Animeu-vos a votar!!!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Montserrat, el concursants suposo que no podem votar, oi?

Montserrat ha dit...

I tant!!!

Anònim ha dit...

La Neus va sortir del cole i quan li vaig preguntar que haviant fet a música em va anar dient elns noms, mozart..., la veritat es que em vaig sorpendre, donç es fa extrany que nens de 4 i 5 anys ja parlin d'aquesta manera, peró es que els pares no ens adonem que el temps passa molt ràpid.
Per un altre banda haig de dir que tots els logos estan molt bé, la veritat es que estic entre tres d'ells, tindré que pensar aquesta nit a quin d'ells votaré.
Francesca

Anònim ha dit...

M'agradaria dir-te que el que vas fer, va ser sorprenent. Confirmar-te que a tingut molt d'exit. El Xavi a l'hora de sopar ens va fer una disertació d'instruments musicals i de compositors, que el seu pare i jo ens varem quedar amb la boca ben oberta.

Moltes gràcies per informar-nos de tot. Sandra