Dilluns, 21 de gener de 2008
PROJECTE CAMERUN (1a. part)
A l’escola hem tingut la oportunitat d’engegar un Projecte d’intercanvi cultural amb una escola del Camerun.
És una prova pilot que anirem enfilant a mesura que passi el curs i després d’analitzar les primeres experiències.
El que volem aconseguir, a part de que coneguin altres realitats escolars, és fer-los adonar de les grans diferències que existeixen entre els dos països.
Aprofitarem per conèixer diferents cultures, tradicions, jocs, geografia, costums... i que al Camerun hi ha altres coses interessants a part de l’Eto’o.
Els hi hem fet arribar dibuixos nostres i tenim fotos dels nens i les nenes d’allà.
De moment hem explicat encara poca cosa però les anècdotes han estat divertides.
A la classe de 1r., la Dolors els hi va explicar que allà no tenien televisió i els va encoratjar a no veure-la durant una tarda.
L’endemà van fer una posada en comú i els resultats van ser diversos.
La majoria no va engegar la televisió (ens ho creurem) i van dedicar l’estona a jugar o llegir. Alguns van confessar que no havien resistit i al final la van engegar.
Una mare em va trucar per donar-me un encàrrec i em va comentar que ja tenien ganes que el nen anés a dormir per engegar per fi la televisió!!! Quina tarda més llarga que se’ls hi va fer, tot i que aplaudia la iniciativa.
Un pare es va quedar sense veure el futbol.
La més divertida va venir de la Patricia. Va assegurar no haver vist la televisió en tota la tarda però quan li vam preguntar que havia fet va respondre molt seriosa:
- vaig posar un vídeo de les Brats!!!
PROJECTE CAMERUN (1a. part)
A l’escola hem tingut la oportunitat d’engegar un Projecte d’intercanvi cultural amb una escola del Camerun.
És una prova pilot que anirem enfilant a mesura que passi el curs i després d’analitzar les primeres experiències.
El que volem aconseguir, a part de que coneguin altres realitats escolars, és fer-los adonar de les grans diferències que existeixen entre els dos països.
Aprofitarem per conèixer diferents cultures, tradicions, jocs, geografia, costums... i que al Camerun hi ha altres coses interessants a part de l’Eto’o.
Els hi hem fet arribar dibuixos nostres i tenim fotos dels nens i les nenes d’allà.
De moment hem explicat encara poca cosa però les anècdotes han estat divertides.
A la classe de 1r., la Dolors els hi va explicar que allà no tenien televisió i els va encoratjar a no veure-la durant una tarda.
L’endemà van fer una posada en comú i els resultats van ser diversos.
La majoria no va engegar la televisió (ens ho creurem) i van dedicar l’estona a jugar o llegir. Alguns van confessar que no havien resistit i al final la van engegar.
Una mare em va trucar per donar-me un encàrrec i em va comentar que ja tenien ganes que el nen anés a dormir per engegar per fi la televisió!!! Quina tarda més llarga que se’ls hi va fer, tot i que aplaudia la iniciativa.
Un pare es va quedar sense veure el futbol.
La més divertida va venir de la Patricia. Va assegurar no haver vist la televisió en tota la tarda però quan li vam preguntar que havia fet va respondre molt seriosa:
- vaig posar un vídeo de les Brats!!!
8 comentaris:
Molt bona l'anecdota de la Patricia...i una idea genial que l'escola engegui un projecte d'aquest tipus i ensenyi als alumnes que de ben petits siguin conscients que hi han altres cultures, tradicions, gent que no viu tan bé com els nostres fills i sobretot que aprenguin a valorar el que tenen.
Els va sorpendre el color del vestuari de les mestres, les "cases obús" on vivien i que no tinguessin nintendos, ordinadors... que el camp de futbol fos de sorra en lloc de gespa... que hi hagués una part del Camerú on s'estudies amb anglès i una altre amb francès. Va ser una tarda diferent i enriquidora.
Judit
Em sembla genial que els nens coneguin altres cultures i altres formes de viure, sobretot en països on els nens tenen només les coses bàsiques (i això comptant que les tinguin). Comparteixo l'opinió del Jordi que veient altres realitats i descobrin-les ells mateixos, aprendran a valorar el que tenen.
M'agradaria saber si mé d'un adult aguantaria un dia sense televisió., Ho intentare.
Em sembla genial la idea, perque així tant els nens com els pares podrem apendre altres cultures, tradicions i un llarg etc, i a mes a mes serem conscients tots plegats ( nens i pares)de la sort que tenim de viure com vivim.
francesca
La Raquel no si va poder estar...
Em sembla molt bona aquesta idea,aviam si així valoren més tot el que tenen i el que costa aconseguir-ho.
Laia, ara sí ;)
Potser iniciatives com aquestes ajudaran a entendre millor el món, a acceptar les altres realitats!
Felicitats!
Em sembla una idea genial per que així tots reflexionem sobre la situació d’altres nens i nenes als països més desfavorits.
Segurament amb escoles on, en la majoria de casos, hi ha poc material, poques joguines, mobiliari en males condicions etc. Que en som d’afortunats!
Publica un comentari a l'entrada