Dijous, 17 de setembre de 2009
EDUCACIÓ PER LA CIUTADANIA
Aquest curs hem introduït a l’escola l’assignatura de Ciutadania.
De ben segur us preguntareu quins temes es poden donar en una assignatura que es diu Educació per la Ciutadania, jo també m’ho vaig preguntar.
A mi aquest nom no em convenç massa. Ciutadania vol dir conjunt de ciutadans i un ciutadà és, segons el diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans, natural o veí d’una ciutat. Em pregunto que deuen pensar els nens que viuen en un poble. Potser el Departament d’Educació i el seu clarivident Conseller van pensar que només necessiten adquirir destreses, coneixements i actituds positives pel desenvolupament personal per arribar a ser persones actives i integrades, els nens i les nenes que viuen en una ciutat.
Ves a saber que és en realitat el que pensen.
El cas és que quan jo em vaig assabentar que amb aquesta flamant assignatura es pretén, i cito textual,:
Desenvolupar l’autoestima, l’afectivitat, l’autonomia personal, l’actitud favorable a la superació de prejudicis i contrària a la violència i als comportaments discriminatoris
Desenvolupar mecanismes d’autoregulació de les pròpies emocions i de la pròpia conducta, habilitats emocionals i de comunicació assertiva en les relacions personals de grup mostrant actituds empàtiques, solidàries i constructives.
Reconèixer i practicar els valors i normes que afavoreixen la convivència i la relació entre persones, com també estratègies de resolució de conflictes des del diàleg i la mediació.
Reconèixer la diversitat social, cultural, de gènere i d’orientació afectiva com un fet enriquidor de la convivència explicant els propis costums i respectant els dels altres.
Conèixer, assumir i valorar els principals drets i obligacions que es deriven de la Declaració Universal dels Drets Humans.
Això és la panacea! Com és que abans no havien programat una assignatura que pretengués assolir tots aquests objectius?
Es pensen de veritat que això no ho hem treballar mai en una escola, cada dia i a cada moment?
De ben segur aquesta deu ser l’assignatura que tots estàvem esperant per millorar el rendiment acadèmic del nostre país, el qual ens situa a la cua del món.
8 comentaris:
Como no nos van a situar academicamente en la cola del mundo mientras se den prioridad a asignaturas como Ciutadania, Medi, Desdoblament (?????) etc etc y en cambio SOLO se de 1 hora de ingles semanal. Es evidente que tenemos un grave problema!!!
Laura
Ahhhh i el Ferran Adrià vol introduir a les escoles l'asignatura de cuina!!!
Aixó de la ciutadania no ve a ser el mateix que la ética??
No ho sé hi han coses que no entendre mai...
Laia
El que anomenen citadania, és impossible d'ensenyar en una hora setmanal a l'escola. És una feina diaria i constant. Una feina conjunta d'escola, família i societat. La llàstima és que aquells que en saben més, no endeguessin fa molt de temps, mecanismes per poder estalviar-nos ara haver d'ensenyar als nostres fills aquest tipus de valors.
O bé viuen en un altre mon o bé ho son.
Montse
No entenc que passa pel cap de los "supuestos entendidos", potser pensan que fins ara a l'escoles no s'ensenyan els valors, les normes i tota una serie de positius objectius per conviure en societat, potser creuen que els pares estem tant contents que aplaudirem la seva decisió. El que està clar es que si creuen que amb una hora, dues,tres.. els nens apendran el comportament, els valors, els deures...que fàcil ho tindrieu els mestres i que fàcil ho tindriem els pares.
Francesca
Sincerament, no puc entendre com els continguts de l´educació a la Ciutadanía és una assignatura,... és que no ho treballavem a casa i desde sempre a l´escola?,... és que amb la convivència diaria, tan familiar com amb la resta no són capaços els nostres fills d´adquirir aquest coneixements?...és que ara és plena responsabilitat de l´escola que els aprenguin?,...és que ens sobren hores lectives? (tenint en compte el nostre nivell d´anglès amb el d´altres països)...en fi,... Olga.
A la Nostra Escola no es necessaria però n'hi ha d'altres que si que ho és. Haurien de donar l'opció a les escoles ja que són elles les que coneixen millor les necessitats del seu al.lumnat
Suposo que el departament d'Educació pensa que d'aquesta manera podrà controlar aquest tipus de problemes que hi ha en algunes escoles, amb aquesta assignatura. Però potser que el que pagaria més la pena és que els inspectors del departament es formessin adequadament per afrontar amb empatia quan es planteja un problema d'aquesta mena.
Publica un comentari a l'entrada