Dilluns, 1 de juny de 2009
PROJECTE A P3
A la classe dels Peixos (P3), hem engegat un Projecte Pilot que portarem a terme aquestes últimes setmanes de curs. Es tracta d’un Projecte d’investigació.
El treball per projectes és una metodologia que potencia en els alumnes l’aprenentatge significatiu i alhora estimula la curiositat i l’interès per un tema concret, la recerca d’informació, l’expressió i comprensió oral i la col·laboració per aconseguir un objectiu comú.
El divendres vam fer la votació per triar el tema, i va sortir: L’aigua.
Al començament de buscar el tema ningú deia res, de ben segur els nostres petits de 3 i 4 anys no sabien massa bé que era el que havien de dir. Però poc a poc han sortit moltes temes.
PROJECTE A P3
A la classe dels Peixos (P3), hem engegat un Projecte Pilot que portarem a terme aquestes últimes setmanes de curs. Es tracta d’un Projecte d’investigació.
El treball per projectes és una metodologia que potencia en els alumnes l’aprenentatge significatiu i alhora estimula la curiositat i l’interès per un tema concret, la recerca d’informació, l’expressió i comprensió oral i la col·laboració per aconseguir un objectiu comú.
El divendres vam fer la votació per triar el tema, i va sortir: L’aigua.
Al començament de buscar el tema ningú deia res, de ben segur els nostres petits de 3 i 4 anys no sabien massa bé que era el que havien de dir. Però poc a poc han sortit moltes temes.
A fi de centrar-nos una mica ens havíem de quedar en quatre, que han estat: l’aigua, els cocodrils, l’esquirol i els ocells.
Aquests Quatre han quedat en dos i a la votació final ha sortit l’aigua.
Un cop ja sabíem el tema hem encetat una conversa per saber que sabíem sobre l’aigua i la cosa ha anat més o menys així:
- Guillem.M: si plou hem de portar paraigua
- Oriol: hi ha aigua als llacs
- Marc.S: l'aigua es per beure quan tinc set
- Marta.C: l'aigua amb sorra surt fang
- Sergi: em banyo a la banyera amb aigua i sabó
- Carlos: l'aigua ve del cel
- Anna (li contesta): nooooooo!!! ve de la platja
- Aleix: l'aigua del mar té sal
- Victòria: nooooo!! té sucre
- Martí: si ens cau aigua al cap ens quedem mullats
- Daniela: si posem aigua a les flors es fan grans.
Ja veurem que surt de tot plegat.
Aquests Quatre han quedat en dos i a la votació final ha sortit l’aigua.
Un cop ja sabíem el tema hem encetat una conversa per saber que sabíem sobre l’aigua i la cosa ha anat més o menys així:
- Guillem.M: si plou hem de portar paraigua
- Oriol: hi ha aigua als llacs
- Marc.S: l'aigua es per beure quan tinc set
- Marta.C: l'aigua amb sorra surt fang
- Sergi: em banyo a la banyera amb aigua i sabó
- Carlos: l'aigua ve del cel
- Anna (li contesta): nooooooo!!! ve de la platja
- Aleix: l'aigua del mar té sal
- Victòria: nooooo!! té sucre
- Martí: si ens cau aigua al cap ens quedem mullats
- Daniela: si posem aigua a les flors es fan grans.
Ja veurem que surt de tot plegat.
9 comentaris:
A veure si hi ha sort i èxit amb aquest projecte, nosaltres ja ens hem posat les piles i a buscar coses de l'aigua, a veure si aconseguim que aprenguin a respectar l'aigua des de ben petits... un tresor a vegades ben escàs. Gràcies Rosa B.
Be, ja veiem que els hi fa falta una mica més d'informació, pero les contestacions en general son bastant bones. Aquest cap de setmana hem anat comentant el tema, serveix per rentar-se les dents, perque visquin els peixos..., la qüestió es que tota aquesta informació, com la hem d'anar recollin?
Francesca
Teniu el menu de Juny???
Gracias
Ja sé que no te res a veure amb aquest projecte, però m'agradaria comentar-vos, perque veieu que el que innoveu a l'escola te exit (parlo dels bits), que ahir el meu peque de P5, mentres estavem en caravana per la tornada de la platja, em va preguntar el següent: "mama, si jo no vull viure a la terra, que es el que haig de fer per anar a viure a un altre planeta?" encara tel´s anomena un a un; tan els planetes, como les flors, com el pintors i cuadres. Es al.lucinant.
Hola a tothom!!
El tema de l'aigua és molt divers i pot donar molt de joc.
Jo treballaré els aspectes que els nens i nenes vagin portant ja que són els que a ells els interesa.
Amb 3 i 4 anys els nens aprenen a través d'imatges, sobretot. Així doncs si vosaltres creieu interessant qualsevol cosa la busqueu a revistes, diaris, internet és un món molt ampli i les porteu a classe. Si voleu podeu comentar perque heu triat aquesta i no una altra.
En el moment que el nen o nena entra per la classe amb la seva aportació es produeix un moment màgic ja que tots els companys l'escolten i ell es sent important.
Amb les aportacions d'avui ja hem pogut centrar el tema de la següent manera:
- on trobem l'aigua? (mar, rius, llacs, fonts...)
- qui viu a l'aigua (animals i plantes marines)
- tranports que van per l'aigua
- Com cau l'aigua del cel? (en forma de pluja, neu, pedra...)
- els estats de l'aigua.
- les propietats de l'aigua (color, olor, sabor) d'aquesta manera posarem a funcionar els nostres sentits
- el cicle de l'aigua
Com podeu observar aquests tema dóna per molt. També vull treballar l'ús cotidià de l'aigua i valorar l'importància d'aquest bé escàs.
Aquesta llista es pot fer molt més gran. Això depen de les vostres aportacions, que de ben segur seran maravelloses.
El projecte el farem amb experiments per tal que sigui més engrescador per ells.
Avui hem fet el de canviar-li el color transparent de l'aigua amb paper de seda blau.Ha sigut tota una sopresa per ells.
Gràcies per la vostra col.laboració
Vull agrair a la Srta. Laura la seva participació i aportacions al bloc. Ara ja sabem una mica més sobre el projecte dels petits de P3, les teves paraules m’ajuden moltíssim per poder col•laborar amb el meu fill.
Laura, ara que esta a punt d’acabar el curs vull aprofitar aquest raconet per felicitar-te pel gran treball que has fet amb els nostres Peixos, i sempre amb molt de carinyo. Gràcies
Ahir va sortir el Sergi de l'escola i em va dir mama hem de portar coses de l'aigua, pero ho va dir amb un to com dient, vinga mama...així donçs vam fer el dibuix que avuí ha portat molt content, com la Neus ens escoltava mentre parlavam de l'aigua, em va sembla bo i oportú que ella col-laborés en el dibuix i d'aquesta manera ella també s'involucra, i tots aportem una mica . Agraeixo la teva participació en el bloc i com vaig dir després de la reunió inicial del curs el teu entusiasme. Son aquest tipus de projectes que s'inician de petits els que millor s'asumeixan.
Francesca
holaa!!
sóc la Yasmine feia moltissim... que no hem passava..he hagut de fer tants deures tants examens i treballs que arriva un moment que reventes.. pero avui ja ho he acabat tot..adeu deures i examens només queda el credit de síntesi!!
per si no torno a pasar..bones vacancess!!
Moltes gràcies Laura per tot el que has fet pels nostres peixos durant tot el curs, saps que els nens t'estimen moltíssim i això t'ho has guanyat tu, els nens de 3-4a són sincers i no diuen el que no pensen, oi? Les coses que tu els dius a classe per ells són importantíssimes: -Ho ha dit la Laura... Un petó i felicitats per l'esforç teu i de totes les mestres que col.laboreu a P-3
Rosa i Martí
Publica un comentari a l'entrada