16/4/09

Dijous, 16 d'abril de 2009
SANT JORDI: JOC I CONCURS PARTICIPEU!!!
Sant Jordi és una de les meves festes preferides.
Ja he dit moltes vegades que a mi m’agrada molt fer regals, i no diré pas, per falsa modèstia, que m’agrada més fer-ne que rebre. A mi també m’agrada rebre regals tant o més com fer-ne.
M’agrada molt pensar i entretenir-me en buscar que pot agradar. No acostumo a regalar el que a mi m’agrada sinó que intento pensar amb la personalitat de l’altre. Crec que aquesta és la clau de l’èxit.
Quan he de regalar un llibre em costa una mica més.
A vegades ho tinc claríssim però a vegades em costa decidir.
Fa poc vaig regalar tres o quatre llibres a un amic meu. Tenia claríssim els títols i per això els hi vaig regalar de cop. Em consta que encara no els ha llegit però quan ho faci li encantaran.
Jo ja tinc pensat els llibres que regalaré aquest Sant Jordi, però encara no tinc clar quin em compraré per mi.
Un llibre sempre et dóna una pista sobre la personalitat i la sensibilitat de la persona que te’l regala.

Aquest any us proposo un Joc de Sant Jordi.
Tots els que hi participeu rebreu un llibre i els que encertin els cinc poetes, un llibre i una rosa. El que endevini, a més a més dels cinc poetes, la torna rebrà un premi extra.
El joc és el següent: a continuació us poso 5 estrofes de diferents poemes que corresponen a 5 poetes catalans. Cal que endevineu qui ha escrit cada poema.
A fi de no deixar la solució a la vista quan jo rebi les respostes publicaré només el nom dels participants i la quantitat de respostes correctes que ha fet.
Teniu temps fins el diumenge, 19 d'abril a les 15:00 hores.
El mateix dia 19, un cop acabat el termini, publicaré les respostes i el dia de Sant Jordi us faré entrega dels llibres als participants i guanyadors.
Vinga, animeu-vos a participar i feu partícips als nens del joc.

Poema 1: Res no és mesquí
ni cap hora és isarda,
ni és fosca la ventura de la nit.

Poema 2: Ara digueu: "La ginesta floreix,
arreu als camps hi ha vermell de roselles.
Amb nova falç comencem a segar
el blat madur i, amb ell, les males herbes."

Poema 3: Al damunt dels nostres cants
aixequem una Senyera
que ens farà més triomfants

Poema 4: És quan dormo que hi veig clar
foll d’una dolça metzina,
amb perles a cada mà
visc al cor d’una petxina,

Poema 5: Collarets de llum
quan la tarda fina;
si el rostoll s’adorm
tot és de joguina

La torna.
Si endevineu de qui és aquest tindreu un premi especial:
M’has dit que…Les violetes han florit de nou
M’has dit que…Cada matí l’amor es lleva
M’has dit que…Després de l’hivern neix la primavera
M’has dit que…Tornem a veure com riuen els nens
M’has dit que…Sempre ric per qualsevol cosa
M’has dit que…M’oferiràs els records més bells
M’has dit que…Junts hem aturat el temps
No paris de dir-me coses...



Molta sort a tothom...

16 comentaris:

JORDI ha dit...

El Jordi ja ha participat i ho encertat TOT.

ANNA NAVARRO ha dit...

L'ANNA NAVOstres!!!! ja fa una estona que he mirat el blog, i m'has fet recordar alguns dels poemes que vaig treballar a la ESO i al batxillerat així que m'he posat a buscar els apunts de llengua catalana, i n'he trobat alguns!!!,

N'HA ENCERTAT 4!!!

MERCHE ha dit...

La Merche ho ha endevinat TOT!!!

LOURDES ha dit...

La Lourdes ha encertat els 5 poetes pero no la torna

LI ha dit...

La LI ho ha encertat TOT!!!

TONY RICO ha dit...

El Tony Rico ha encertat 4.

GEMMA ha dit...

La Gemma n'ha encertat 5, però no la torna.

NOELIA MASSAGUE ha dit...

La Noelia Massagué ha encertat els 5 poetes.

FRANCESCA ha dit...

La Francesca n'ha encertat 3.

ESMERALDA ha dit...

La Esmeralda ho ha encertat TOT

ROSA I MARTÍ ha dit...

La Rosa i el Martí ho han encertat TOT!!!

JUDIT PANE ha dit...

La Judit Pané ho ha encertat TOT

MONICA ha dit...

La Mónica n'ha encertat 4

ELENA VICENTE ha dit...

La Elena Vicente ho ha encertat TOT

NOEMÍ MASSAGUÉ ha dit...

La Noemí Massagué ho ha encertat TOT!!!

JUDIT ha dit...

La Judit ho ha encertat TOT!!!