Dijous, 28 de febrer de 2008
ENQUESTA MUSICAL
Avui hem fet, amb els de 5è, la posada en comú de l’enquesta que us vaig explicar.
Havien de preguntar, als pares, el nom de dos músics clàssics, primordialment compositors d’òpera.
La primera sorpresa per a ells ha estat en comprovar que els pares si que sabien dir músics clàssics, cosa que ells mateixos dubtaven fa una setmana.
Els guanyadors han estat, amb diferència, Mozart i Beethoven. Malgrat que Beethoven només va escriure una sola òpera: "Fidelio"
A l’enquesta també han sortit altres músics com Wagner, Verdi, Donizetti, Puccini... fins i tot Vivaldi, Bach i Chopin.
Els hi he explicat anècdotes, curiositat o fets històrics de tots els músics que anaven dient. Sense adonar-nos ha passat gairebé l’hora de música.
Han après moltes coses, han gaudit de la classe, s’han escoltat els uns als altres i m’han fet un munt de preguntes interessants.
Les programacions del Departament d'Ensenyament no contemplen aquest tipus de classes. Cal fer llenguatge musical, qualitats del so, musicogrames llargs i avorrits i escoltar uns fragments de música que ni tan sols jo aguanto.
Si els vostres fills un dia d’aquests us parlen de música, de compositors, d’òpera... serà el moment perfecte per tenir una conversa amb ells, tot oblidant la violència i la TV i creant vincles amb ells.
És ben bé igual no acabar de complir el programa oficial. Al cap i a la fi els que escriuen les programacions no llegeixen aquest bloc. La realitat escolar interessa ben poc des d’un despatx.
6 comentaris:
I si els que fan les programacions llegeixen el bloc, no et preocupis ja que les seves opinions no arribaran a veure la llum i no ens n'assabentarem.
El meu fill va parlar de la classe que havia tingut amb tu, fins i tot vam demanar CD a l'avi. Continua fent aquest tipus de classe.
Es diu que les normes i les regles son per trencar-les i en un cas com aquest, programes encorsetats que no deixen treballar la imaginació,això esta mes que justificat. Gracies una vegada mes per encomanar les teves debilitats i aficions als nostres fills.
Sens dubte els nens quedaran més enganxats a una assignatura si les classes els hi resulten més amenes...Si això vol dir que no es dóna tot el temari, doncs mira, no ho trobo tant important. Considero que és millor que mantinguin l'interès per una assignatura que no pas que l'avorreixin per tal de donar tot el temari...Per cert, m'alleugereix veure que encara tinc uns anys per posar-me al dia amb la música clàssica abans que el Pol comenci a preguntar-me coses...Bon cap de setmana!!Sílvia Z.
Quan arriba el dijous, pel matí mentre es vesteix per anar a l'escola la Judit sempre em fa el mateix comentari: Qué bé mama, avui toca música!!!!
Bon cap de setmana.
Cristina
Les programacions poc contemplen que els mestres tenim el nostre segell a l'hora d'explicar les coses i fer-ho de manera motivant. Certament els nostres alumnes es queden amb aquestes coses perquè són explicades amb passió i ells ho noten, s'encomanen d'aquesta passió en aquest cas per la música. Els mestres que no surten del que diuen els llibres dubto que tinguin la capacitat de motivar, són avorrits de mena.
Continua sempre així.
Salut
Publica un comentari a l'entrada