23/11/11

Dimecres, 23 de novembre de 2011
AMUNT QUE FA PUJADA
Sóc de lletres pures. De les que va estudiar llatí i traduïa a la perfecció la Guerra de les Galies. Presumia, falsament, d’entendre els versos d’Espriu i somiava, això encara ho faig, llegint “Estimada Marta” de Martí Pol.

Malgrat això m’agraden les estadístiques tot i ser una ciència absolutament falsa.
Recolzo l’explicació aquella que diu que si jo em menjo dos peixos i tu cap l’estadística dirà que tu n’has menjat un i jo un altre. Mentida.
Tot i així m’interessen les estadístiques.
Avui em comentaven en una reunió informal, tot mirant el partit del meus jugadors preferits, que hi ha un bon nombre de nens i nenes que han estat alumnes de l’escola i que són alumnes brillants a batxillerat. Em comentaven que el tant per cent era alt.
De seguida he pensat la manera de tenir accés aquestes dades i obtenir una estadística.
Dit i fet. He anat directe a la persona que em pot facilitar les dades i no ha posat cap impediment a que jo consultes aquests expedients.
Encara no les tinc però és molt satisfactori saber que els resultats són positius.
L’esforç que fem plegats, pares i claustre, dóna fruits.
Ànims no us canseu, nosaltres no ho fem.



6 comentaris:

Anònim ha dit...

No ens podem cansar, hem d'insistir, i si veiem estadístiques amb bons resultats la feina resulta més fàcil i encoratjadora. (No sempre són falses, ja ho veus) Tampoc us canseu!! Rosa B.

Patrícia Borràs ha dit...

Amb estadística o sense és la nostre feina seguir insistint per millorar, sabem que van a una bona escola, per això hi confiem i junt fem un camí costa amunt, amb esforç constant tot es consegueix; igualment enhorabona per aquestes estadístiques!
Patrícia

Anònim ha dit...

La bona feina al final sempre té una merescuda recompensa. I segur que aquestes estadístiques ho demostraran.
A seguir així!!
Isabel

Anònim ha dit...

Doncs jo soc de ciències pures, puríssimes, i m’agradava molt l’estadística. Tot i que un dia vaig estar a punt d’anomenar falsos i manipuladors (entre d’altres adjectius que no escriuré) a una colla de membres del clergue per jugar amb l’estadística. I que consti que el que diré aquí no és cap crítica cap a l’escola, simplement un reforç de lo dels peixos (...cadascun ens mengem 1):
jo era un estudiant brillant durant l’EGB en una escola pública, i la meva mare (com la de molts) em volia donar allò que ella no va poder tenir: els màxims estudis possibles i del màxim nivell. En el seu afany, em va fer examinar durant el meu 8è d’EGB per entrar a 1er de BUP a una escola privada de capellans de la qual no diré el nom. Vaig aprovar, i hi vaig anar. A la reunió de pares de 1er de BUP, els pares salessians d’Horta (ups!!!) es vanagloriaven que el 98,7 % del alumnes que provenien de l’escola passaven la Selectivitat. Vaig arribar a finals de 3è de BUP, i em va quedar la 3ª avaluació d’Història. Vaig anar a pregar (mai més ben dit) que jo havia fet Matemàtiques, Física, Biologia, Geologia, Dibuix Tècnic, que era de ciències pures, que volia fer Geologia a la universitat (soc geòleg), i que si us plau m’aprovessin aquella avaluació d’Història. No ho van fer. I allà no es podia ni repetir curs, ni passar a COU amb cap pendent. En definitiva, els caritatius, esplèndids i tocats per l’amor i la pau capellans em van fer fora. Evidentment vaig entendre llavors la seva estadística a la Selectivitat (98.7%): al primer alumne que necessités una empenta especial se’l treien de sobre.

LLUÍS R.

Anònim ha dit...

Confiem amb l'escola i sabem que el nivell es molt bo. Segur que les estadistiques dunaran molt bon resultat.

Noelia Massague

Anònim ha dit...

Les meves fillas van creixer amb la vostre escola. La Laura esta a tercer de carrera amb unas notas brillants igual que ho van ser a batxillerat, i la Judith segur que també s'en sortira. Las estadístiques serán bones, molt bones.Segur.La vostre feina i el vostre carinyo els aacompanyara sempre! Un peto molt gran.
Carme Pomar