11/10/10

Dilluns, 11 d'octubre de 2010
LA BIBLIOTECA MÒBIL
La Biblioteca mòbil és una de activitats que fem a l’escola que m’agrada molt.
El Jordi prepara un munt de llibres mentre que jo vaig a buscar la fila.
Entren a la sala Polivalent en grupets i els que s’esperen fora fan la xerradeta amb mi.
M’agrada veure com comencen a triar entre una bona pila de llibres.
Hi ha nens que agafen el primer que troben, en canvi altres remenen i remenen.
També hi ha els que no acaben mai perquè es posen a llegir-los i mirar-los allà mateix.
Quan l’han triat van cap el Jordi i ell apunta el llibre que s’emporten.
Surten i m’ensenyen el que han triat i marxen corrents (tot i que jo repeteixo mil cops: no correu!) cap a la classe.
Un cop el llibre arriba a la cartera poden passar dues coses.
La primera és que el llibre descansi dins la cartera tot el cap de setmana i ningú demani al nen o a la nena quin llibre ha triat. El llibre torna a l’escola, ningú l’ha llegit.
La segona cosa que pot passar és que el divendres el pare o la mare esperi amb il•lusió quin llibre portarà el nen cap a casa.
El llegeixin junts el cap de setmana, el comentin i passin una estona divertida descobrint el fascinant món dels llibres.
Que la biblioteca mòbil funcioni i que aquesta activitat tingui algun sentit només depèn en bona part de l’interès que vosaltres hi poseu.
















5 comentaris:

Patrícia Borràs ha dit...

És una manera molt maca i divertida d´inculcar-lis l´amor x la lectura

Patrícia

Anònim ha dit...

Aquest cap de setmana, ens ha tocat Tarzan.....no sé a qui li ha agradat més llegir-ho, jejeje

Eva P.

Anònim ha dit...

El Sergi va sortir molt content, li agradan molt els contes, i es va sentir molt bé quan va comprobar que l'anar aprenent lletres serveix per després poder llegir tot un conta sol. Era curtet i encara que hi havia alguna lletra que no sabia pronunciar (la Neus i jo li anavam dient)gairabé va poder-ho llegir tot ell, i aixó li va encantar.La biblioteca mòbil té una triple finalitat, ensenyar-lis als nens a que la lectura és meravellosa, divertir-nos tots junts una estona, i la responsabilitat de tornar al llibre en les mateixes condicions que l'has agafat.
Francesca

Anònim ha dit...

Moltes gràcies !!!! m´encanta veure com practica una de les meves aficions, desde petita que sempre quan anem a dormir tenim el hàbit de lleguir una estona...esperem que continui no????. Tots genials!!!
Mònica

Anònim ha dit...

m'encanta que inulqueu als nens el costum per la resposta, es una de les meves passions i crec que entre tots serà més fàcil que arreli, espero!!Rosa B.