18/1/07

Dijous, 18 de gener de 2007
FLAUTA
Quan comença el gener comença també el moment de que els nens i les nenes de 3r. aprenen a tocar la flauta.
Les orelles em xiulen durant tot el mes i no he esbrinat mai si és pels xiulets dels nens tocant la flauta o dels pensaments de les famílies, cap a mi, quan ho intenten fer a casa. De totes formes no us preocupeu, ja que la novetat dura ben poc i les ganes de tocar desapareixen ben aviat.
Els Reis han portat a tots ells una flauta dolça (flauta de bec pels músics més puristes), de digitació alemanya i d’una marca determinada per intentar aconseguir l’uniformitat del so.
Per a mi és molt fàcil mantenir un ordre i un control dins la classe, el meu càrrec m’ho facilita i ho porto a la sang, la meva àvia era mestra, la meva mare ho és, la meva tieta, un germà... però aconseguir que 25 nens i nenes de 8 anys toquin la flauta d’una manera harmoniosa supera totes les expectatives, tot i que ho acabo aconseguint.
Tocar la flauta no és fàcil, cal tenir bufera i fer-la servir amb precisió, cal recordar les notes i tenir un mínim de sensibilitat musical i sobretot cal tenir un sentiment artístic que no tothom té.
A mi m’agradaria més ensenyar a tocar instruments de percussió, saber portar un ritme i una pulsació i que cada nen pogués transmetre la música a la seva manera, improvisar i desinhibir-se, però hem de seguir un currículum i aquest diu que tots els nens i les nenes de Primària i Secundària (ho sento però des dels 8 fins al 15 anys sentireu als vostres fills trepant el vostre cap amb la flauta) l’han de saber tocar.
Segur que molts de vosaltres recordeu el neguit que teníeu al fer un control de flauta.
Veure com tremolen les mans quan faig els exàmens és una debilitat que tinc, pateixo tant com ells.
Jo m’he examinat de piano en tribunals del Conservatori del Liceu i sé molt bé que és tremolar i perdre el control.
A l’escola ningú em pot dir que els meus nens toquen malament, les altres mestres ho saben, s’estalvien els comentaris negatius i aguanten estoicament el so (o soroll) de les flautes que sobrevola per les aules.