14/12/06

Divendres, 15 de desembre de 2006
A petició d’alguna mestra de l’escola avui us parlaré dels vers de Nadal.
Els nens i les nenes de l’escola, fins i tot la classe dels cargols (P2), aprenen durant aquests dies un vers de Nadal.
El practiquem cada dia i tots el saben perfectament.
La tradició explica que el dia de Nadal, després de l’escudella i la carn d’olla, el nen o la nena de la casa s’ha de posar dalt de la cadira i recitar el vers, provocant un somriure d’orella a orella a tota la família i uns forts aplaudiments.
Un cop l’ha dit cal passar el plateret i recollir una propineta per part de tots els familiars que estan asseguts a la taula.
Nosaltres els hi expliquem com ho han de fer i ens consta que la majoria ho feu així però sempre hi ha algú que ho desconeix i potser a partir d’ara ho vol implantar.
Per norma general escrivim el vers en la felicitació de Nadal que han fet i d’aquesta manera ho podeu practicar abans o ajudar-los, si hi ha algun despistat, en el moment culminant.
Sempre hi ha anècdotes divertides, o d’altres que no tant: el nen que no ho vol dir i la mare s’enfada, el que ho vol dir a tothora, els germans que es barallen per ser els primers, al pare que no li funciona el vídeo, l’àvia que no ho sent i interromp contínuament, els adolescents que posen mala cara... però tant és!!! Cal que ens ho prenguem amb sentit de l’humor, al cap i a la fi aquests són els records que es guardaran a la nostra memòria i ens fan gaudir intensament de tot plegat.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo ja m'el se: "Criatura mes bonica jo no he vist en cap bressol, quan somriu de mica en mica resplendeix igual que el sol jo li vull fer un regal a Jesus en el portal". estic aprovada? crec que tinc un bon mestre (je je). Lourdes Borras

Montserrat ha dit...

jajajajaj, acabes de treure un Molt Bé, Felicitats!!! (aquesta és la nota més alta que posem), jo crec que ja pots passar el plateret.

Anònim ha dit...

Vaja, ja comprenc perquè la meva filla em diu cada cop que demanem que ens digui el poema...Mama, monedes!

Eva