28/4/10

Dimarts, 27 d'abril de 2010
JOCS FLORALS FAMILIARS
Els Jocs Florals dels pares i mares van ser tot un èxit de participació.
Es van presentar 30 relats i el Jurat ho va tenir molt i molt difícil.
Malgrat tot havien de sortir tres guanyadors i aquests van ser els relats guanyadors.

PRIMER PREMI: FLOR NATURAL

SON JA NORANTA ANYS
ENCARA TE EL CAP PROU CLAR, PERÒ EL COS NO L´ACOMPANYA.
LA FALTA DE MOVILITAT I LA SORDERA LA MOLESTAN ESPECIALMENT
ÉS DIUMENGE I ESPERA LA SEVA VISITA PREFERIDA
PER FI ARRIBA... SEMPRE LI SEMBLA QUE TRIGA MASSA.

ENTRA EL MENUT, 5 ANYS. PORTA EL LLIBRE PREPARAT A LES MANS.
PETÓ, ABRAÇADA, AL•LEGARIA, VIDA,……….

COMENÇA LA DEMOSTRACIÓ DE LECTURA…….
PER ELL, ÉS LA PERSONA QUE MÉS L’ESCOLTA ARA QUE APREN A LLEGIR.
ELLA S’ESTÀ BEN QUIETA I NO EL CORREGEIX A CADA MOMENT.

ACABA EL CONTE, AIXECA LA VISTA DEL LLIBRE I ESPERA LA REACCIÓ D´ELLA...
- MIRADA PERDUDA...

NO M’HA ENTES PENSA ELL. DE FET, NO L’HA SENTIT

LI EXPLICA MIRANT-LA ALS ULLS, ACABA DE PARLAR I ELLA LI SOMRIU…..
ELL LI TORNA EL SOMRIURE.

Autora: Olga


SEGON PREMI: ENGLANTINA D'OR
“Angelet”

Me’l miro.
Està dolçament dormint sota els llençols, només se li veu la seva carona angelical.
Sembla ahir que dormia en el seu bressol i ara es veu tant gran que ocupa pràcticament tot el llit.
Des de que va néixer, cada nit seguim el mateix ritual. Ens posem tots dos estirats al seu llit, fem uns jocs o unes pessigolles, així cada nit anem a dormir amb unes rialles.
Ens expliquem les nostres anècdotes diàries, llegim un conte i apaguem el llum.
És en aquest moment quan tenim el nostre moment més tendre del dia.
Ell em demana “papa dóna’m la mà”
Ens agafem les nostres mans sota el coixí, entrellacem els nostres dits.
Es queda tendrament dormit i jo mentrestant faig un balanç del que he compartit amb ell durant la jornada.
Tot i tenir la sensació de que el temps se’m escapa, agraeixo la sort que tinc de poder disfrutar-lo.

Aquella maneta petitona, que fa molt poquet s’esmunyia entre els meus dits, ara ja és una ma gran, que m’agafa els meus dits amb força.
Ja no és un nadó però segueix sent el meu angelet.

Autor: Jordi


TERCER PREMI: VIOLA D'OR
EL MEU UNIVERS
L’inici d’una nova època, era arribat.
El nou Univers era aquí, expandint-se. Tot allò anterior, si mai va existir, va quedar eclipsat per la seva creació.
Ho podia tot.
Ho il•luminava tot al seu voltant, gairebé enlluernant.
El seu al•lè era el motor de l’existència, de la vida i de la mort.
Va ser creat del no res.
Era un ser vingut del no ser.
Semblant impossible, era ben cert, ben real.
Quins sentiments, quina passió.
Indescriptibles, infinits i eterns.
Com l’Univers.
I era meu. I de la seva mare.
Era nostre.

Autor: Lluís


FELICITATS A TOTS ELS QUE VAU PARTICIPAR I ALS GUANYADORS

12 comentaris:

Anònim ha dit...

Que bonics que són els tres relats.
Felicitats

Anònim ha dit...

Felicidades a los ganadores.
Poder expresarse así es fabuloso y admirable.
Pedro

Anònim ha dit...

Moltes Felicitats els tres guanyadors i felicitats a l'escola per preparar els jocs florals familiars.

Noelia Massagué.

Anònim ha dit...

Vaig participar i realment em sento malament... quin nivell... desprès de sentir el relat el dia del concurs, la primera impressió que vaig treure va ser... no participis a cap concurs mes, crec que només faré pastissos... al menys es va vendre tot.. clar que el vaig vendre també una mica amb el boca a boca. Felicitats a la guanyadora tant del relat com a la del berenar que per cert Qui va ser?

Anònim ha dit...

Quins relats més bonics. Quedo parada del nivell tant alt del concurs dels jocs florals. Felicitats als guanyadors i a tots els participants.

Anònim ha dit...

Que bonic!!! Quina manera més maca d'espressar-se!!!
Felicitats

Anònim ha dit...

Enhorabuena a los ganadores, fueron tres relatos estupendos. Me siento encantada de haber participado.
Nuria

Anònim ha dit...

Enhorabona als tres guanyadors!!!
Montserrat m'agradaria poder llegir alguns dels relats dels nens, es possible?
Laura

Berenguer ha dit...

Són tres relats preciosos. Moltes felicitats als guanyadors!

Dóna gust participar en iniciatives tant maques.

Anònim ha dit...

Per la part que hem toca: moltes gràcies per les felicitacions!!....però si us plau, que ningú es desanimi, jo no habia escrit mai res!!....en algún moment tenim una inspiració, una imatge o un sentiment que pot permetre a qui menys s´ho cregui escriure alguna cosa bonica....l any que bé hem d´arribar als 50 participans com a minim...Gràcies. Olga.

Anònim ha dit...

QUE BONICS ELS RELATS!!! FELICITATS A TOTS-ES!!!

...JA VEUS MONTSERRAT QUE ENCARA ESTIC LLIGADA AL BLOC!!! M'AGRADA ESTAR EN CONTACTE AMB LA "NOSTRE" ESCOLA!!!
UNA FORTA ABRAÇADA I RECORDS A TOTHOM DE LA NOSTRA PART!!

DOLORS CASANOVAS

Anònim ha dit...

Feliitats als tres premiats, i felitats a tots els que hem participat, en el fons tots som guanyadors simplement pel fet d'haver-ho intentat. Les tres narracions son molt maques , i dic que 90 anys realment ha conesguit posar-me els cabells de punta.
Moltes felicitats
Francesca