7/4/10

Dimecres, 9 d'abril de 2010
CHAPEAU!!!
Intento ser molt respectuosa, i que l’escola també ho sigui, davant qualsevol idea política, religiosa, esportiva o ideològica.
Una escola de Primària s’ha de mantenir al marge de tot això.
Evidentment som un grup social i hi ha influències, però no es pren partit en res de tot allò que pot crear una polèmica entre els nens i les famílies.
Avui, però, un nen m’ha donat una lliçó de tolerància i de simplicitat extraordinària. Moltes vegades els adults ens compliquem molt, i tot és molt més senzill.
Us explico.
Estava a la classe i treballàvem conceptes nous i complicats de llenguatge musical.
Un dels nens estava especialment inspirat en respondre tot allò que jo anava explicant i preguntant. Eren preguntes complicades sobre pulsacions, compassos, ritmes, melodies...
Després de respondre bé varies preguntes li dic:
- Apa!!! Avui ho encertes tot!!! Sembles un crack del futbol com el...
Just en aquell moment he recordat que el nen, i tota la seva família, no eren seguidors del Barça, i que eren molt seguidors de l'Espanyol.
He deixat la frase sense acabar per no ferir sensibilitats i a més no volia entrar en un diàleg a la classe, ni que em diguessin que ell no era del barça, que si un equip era millor que l’altre...
Però el nen, de 7 anys, m’ha mirat amb un somriure encantador i em diu:
- Com el Messi!!! Com el Messi!!! Avui sóc tan bo com ell!!! Ja m’ho pots dir Senyoreta, no passa res que jo no sigui del Barça!

Chapeau!!!

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Chapeau!!! Estic d'acord amb tu i un ole ole pel nen.
mamaFau

Anònim ha dit...

Si senyor!!! molt bé!
Judit

Anònim ha dit...

Es que no hi ha discusio, tothom es rendeix davant MESSI.
Carme

Anònim ha dit...

Realment la resposta del nen es bona i exemplar, d'acord. Però quan algú es tan bo, i sobresurt per sobre de tot i de tothom també s'ha de saber reconeixer, siguis del color que siguis... El Messi ho ha demostrat no hi ha discussió possible. Rosa B.

Anònim ha dit...

Particularment no puc dir si el messi es bo o no ho es, no veig el futbol, si que es veritat que he sentit als meus nebots dir que es un crack, pero...dit aixó molt bona la resposta del nen, primer que ha caçat el teu comentari a mitjas al vol ( el que demostra que es molt viu) i segona que siguis de l'equip que siguis, es bo adonar-se de que en els altres equips també hi ha bons jugadors, igual que bones perones que encara que potser no comparteixan les mateixes idiologies no deixan de ser-ho, així donçs felicitats dobles pel nen, per saber les respostes i per tenir les idees clares.
Francesca

Patrícia Borràs ha dit...

Molt bona rsposta, si senyor!!!
Són petits xo moltes vegades ens ensenyen grans lliçons.

Patrícia

Anònim ha dit...

Aquet nen sí que és un crack, sap on te el cor i el cap,...quants haurien d´apendre!! Olga.