25/2/07


Diumenge, 25 de febrer de 2007
UNIFORMES I BATES
Quan es va obrir l’escola, sobre l’any 1927, era una escola de nenes.
L’uniforme que va posar la meva àvia, Dª Elena, va ser una bata negra amb un preciós i enorme llaç vermell al coll, al poc temps la bata negra es va substituir per una de blanca, però sense perdre el llaç vermell i afegint un cinturó també vermell. (Prometo buscar fotos d’aquella època)
Poc a poc l’escola va agafar certa categoria i, als anys 50, es va introduir un uniforme, que és la marinera que veieu a la foto (la he trobat avui buscant un disc que vaig guanyar cantant en un concurs quan era petita i m’ha fet més gràcia trobar l’uniforme que el disc... enseguida he pensat compartir amb vosaltres la troballa)
Amb el temps la marinera va evolucionar en una bata blava ja que l’uniforme només feia goig quan era nou.
La bata blava, cordada a l’esquena, va durar anys i anys (jo la he arribat a portar) fins que, la Srta Elena, va introduir la bata de ratlles que tots coneixeu.
Al començament hi havia bata de nens i una altra de nenes, la bata de nens es cordava al costat i la de nenes al mig, i és amb això amb el que jo vaig acabar, tots portarien la mateixa bata, ja que sempre algun nen aprofitava la bata de la nena o a l'inrevés, no valia la pena crear conflictes per la bata escolar.

3 comentaris:

Karmela ha dit...

Donem gràcies a la Srta. Elena pel canvi de bata, perque sincerament la marinera era una mica lletja.. i poc pràctica, no? cordada per darrera. Gràcies per compartir amb nosaltres aquestes anècdotes. És bonic saber com ha anat evolucionant l'escola.

Anònim ha dit...

El meu germà va anar a l´escola fa uns 38 anys i he vist fotos d´ell portant la bata antiga. Com a curiositat, només va poder anar a l´escola fins als 8 anys, ja que avans al ser una escola de femenina, els nens només podien anar fins que feien la comunió.
Eva

Anònim ha dit...

La meva avia, que ara te uns 86 o 87 anys ,que també havia anat a aquesta escola sempre m ' ha explicat que a Dª Helena , suposo que a la teva avia, li havia fet sortir els cabells blancs perquè la Teresina era molt entremaliada,(jo sempre he pensat que era la persona més bona del món) ja buscaré si hi ha alguna foto de l' època.(Per cert,espero que la meva filla no te'ls faci sortir a tu).