27/10/11

Dijous, 27 d¡octubre de 2011
ANGLÈS EXTRAESCOLAR
No he estat mai a favor de que els nens de primària facin anglès extraescolar.
Després de reflexionar sobre els resultats obtinguts en les proves de sisè encara hi estic menys a favor.
Avui comentàvem amb la mestra d’anglès que els resultats satisfactoris en els nostres alumnes no van relacionats en fer o no anglès extraescolar. (Un 15% dels alumnes en fan)
A la classe no es nota el nen o la nena que fa anglès extraescolar vers els que no en fan.
No tenen un nivell més alt, ni més compressió. Potser tenen una mica més de vocabulari.
A primària si es treballa bé a l’escola, tal i com ho fem en vista als bons resultats obtinguts, no cal fer més hores.
Després d’estar vuit hores a l’escola treballant de valent el que necessiten és desconnectar fent un esport, activitats que no requereixin concentració escolar o fins i tot anar tranquil·lament cap a casa tot passejant, berenant i tenint una bona conversa de com anat el dia.
Un cop fet aquest petit descans poden fer una estoneta de deures i estudiar.
És impossible fer vuit hores a l’escola, una hora més d’anglès i després posar-se a fer deures i estudiar.
Els nens que fan aquest esforç es troben que quan cal fer-lo de debò, a l’ESO, estan ja cansats i fastiguejats i amb el handicap que estan al mateix nivell que aquells que comencen, molt més receptius, a l’activitat extraescolar nova per ells.

La polèmica està sobre la taula.
Serà interessant conèixer els motius que teniu alguns de vosaltres per allargar la jornada escolar dels vostres fills, al menys dos cops per setmana, per aconseguir resultats dubtosos i pocs clars.

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo personalment, respectant totes les opinions, estic completament d´ acord amb tu. Jo he estudiat en una academia d´ anglés durant 4 anys i vaig acabar molt agobiada. En canvi ja de gran en un any vaig aprendre més que en els 4 anys d´ extraescolars. Els nens són nens i han de tenir temps per ells, per jugar.... de la mateixa manera que als adults ens agrada desconectar quan sortim de la feina. Eva

Anònim ha dit...

Casualment fa dos dies parlàvem amb el meu germà de com podíem ajudar a millorar l'anglès dels nostres fills. Particularment m'encanta l'anglès, et pots comunicar amb tantíssima gent!Crec que en un futur serà una eina bàsica pels nostres fills. El meu germà viu a Madrid i allà a l'escola on va la meva neboda el 50% de les classes el fan amb anglès (és una escola concertada) així que una part molt important ja està feta. La veritat és que estic molt contenta de veure que l'anglès es treballa tan bé a la nostra escola, per a mi és una assignatura molt important. Jo vull que el meu fill sàpiga anglès i el pugui parlar amb fluidesa, però també tinc clar que si ja ara està prou saturat no el puc apuntar a una extraescolar que li suposi un esforç extra...Amb el meu germà pensàvem amb l'opció d'enviar-los, ja quan siguin adolescents a fer estades a Anglaterra durant l'estiu, o fins i tot que durant els estudis universitaris puguessin fer un curs en un país de parla anglesa...No sé si tindrem els diners com per poder fer-ho, però de moment somiar és gratis...Sílvia Z.

Anònim ha dit...

Jo en canvi, no hi estic d´acord....m´alegro que les proves de 6è surtin tan bé, però no ens enganyem, el nivell d´exigència d´anglès en la nostra educació és baix comparat amb la resta de països,...és una eina de futur que cada cop és més important, conforme s´obren tecnològicament les vies de comunicació més el necessitaràn.
Si preguntès els meus fills segur que preferirien estar al parc que a l´acadèmia, i si em preguntes a mi també preferiria estar amb ells i estalviar-me uns diners, però la realitat és la que hi ha. A més a l´academia són conscients d´estar amb nens que acaben de fer 8 hores escolars, i les classes acostumen a ser dinàmiques, amb professors natius que acostumen l´oïda dels alumnes. Quants pares no van a classe ara a estudiar anglès i no gaudeixen dels seus nens,...quanta gent no té l´assignatura d´anglès sempre pendent?
També haig de dir que a aquestes proves no els hi dono molta importància, de fet si poguessim decidir les faria desaparèixer, temps, diners i maldecaps és el que reflexen en mi,...a l´educació dels meus fills observo el dia a dia en la seva escola, els seus nous aprenentatges,i estic contenta....molt contenta. Olga.

Anònim ha dit...

La meva percepció sobre el nivell de l'anglès a l'escola, en general, és d'un nivell baix.
Aquest curs he estat apunt d'apuntar a les meves filles a extraescolars d'anglés, però per incompatibilitat amb els horaris, he decidit posposar-ho.
Per tant no tinc experiència sobre si l'extraescolar d'anglés pot millorar el coneixament d'aquesta llengua.
La meva opinió és:
-El nen ha d'anar motivat i content.
-L'academia triada ha d'oferir quelcom de diferent al que tenim a l'escola (professors natius, poc nombre d'alumnes...)
Jo sempre he estat molt negada pels idiomes i com realment vaig aprendre és fent estades a França.

Laura

Anònim ha dit...

Jo mai he fet anglès extraescolar de petita i no crec que hagi calgut. A la universitat quan he vist que realment necessitava més nivell he fet un intensiu i amb un any he fet un pas de gegant. Els nens de primària no crec que els calgui fer anglès extraescolar, bàsicament perquè segurament no el practicaran més enllà de les aules, i la clau d'un idioma és practicar-lo al dia a dia. I tenia companys que feien anglès extraescolar i estaven fastiguejats de repetir mil cops el mateix.
Marta

laia ha dit...

la meva filla si què fa anglès d'extraescolar, no és en una acadèmia, ho fa a casa d'una amiga amb una mestra per elles dues soletes.
La veritat és que aprèn més vocabulari, però sobretot reforcen la feina que han fet aquella setmana a l'escola, fan exercicis sobre el que han après i fan jocs utilitzant tot el que van aprenent.
Jo estic contenta, personalment m'agrada molt l'anglès i també el vaig fer d'extraescolar i m'agradava molt, potser és aquí on cal mirar...li agrada o no l'anglès al meu fill?

Anònim ha dit...

No estoy de acuerdo con el post, mi hija hace dos dias a la semana de inglés y lo hace porque considero que es bueno para ella, cuando se habla de una enseñanza de calidad el idioma es siempre el caballo de batalla.
Probablemente mi hija no saque mejor nota de inglés que los niños de su clase,sinceramente no me importa y probablemente solo sepa cuatro palabras mas que los que no van a la academia, pero como todo, "quien siembra recoge" y yo se que algún dia, el esfuerzo que ahora supone para todos (nosotros padres incluidos)se verá recompensado y si el dia de mañana necesitara el idioma o quisiera irse al extranjero por estudios o trabajo, esas clases de refuerzo o esos intensivos no lo serán tanto.
Mi hija no va disgustada a la academia, sale contenta, aprenden de forma dinámica y con muchos juegos, sale menos agotada incluso que el dia que va a piscina, lo que le permite hacer sus deberes con la misma alegría que cualquier otro dia. Respecto a su rendimiento creo que no variaría si dejara de hacer sus dos horas extras de inglés a la semana y si así fuera valoraríamos si se debe unicamente a esa extraescolar o a las otras por cierto físícas que también realiza a la semana.
Nuria

Anònim ha dit...

Jo tambe crec que els nens són nens i prou que ja fan. Sovint he discutit amb el seu pare perquè des de sempre està obsesionat de que el nen ha d'anar a una acadèmia a fer anglès. Sempre li dic el mateix, el que menys necessita el Marc quan surt de l'escola és tornar a seure. És un nen molt mogut i nerviós. Necessita desfogar-se una mica abans de possar-se a fer els deures i estudiar. Si que estic d'acord que és important,però si a la llarga necesita saber més, alguna coso farem.
De moment em preocupa més que tota la gent que ve de fora aprengui català.
Marta Sanromà.

Berenguer ha dit...

Fa uns dies sentia que una especialista en aquests temes deia que anar a una acadèmia no feia cap gran diferència. És un bon negoci per als propietaris d'acadèmies, això sí.

En la nostra experiència, fem que l'anglès estigui a casa: fem servir el dual de la televisió i els posem en anglès els dibuixos que veuen. I també, a l'hora de sopar, algun dia, fem el sopar "en anglès". i finalment, quan no volem que ens entenguin, parlem els pares en anglès: no sabeu com els pica l'interès això de nosaber què diem...

Anònim ha dit...

Jo personalment penso que els idiomes sòn molt importants, de fet gràcies a ells tinc una bona feina. Hi ha dies que em passo parlant de tot menys català. No obstant això no sóc partidaria de fer idiomes com extraescolars prefereixo que es practiqui un esport o una activitat que els fac desconectar del dia a dia de l´escola. Cada nen té el seu ritme i unes necessitats diferents. La meva filla és molt inquieta i necessita cremar de tot, asseguda un altre cop en una cadira no seria gaire beneficiós per ella.Penso que quan sigui gran podrà fer estades al país que vulgui i en el seu dia dia aprendrà. La meva modesta experiència m´ha ensenyat que vivint un idioma en el país i dia a dia és com realment s´apren...Ahhhhh recordeu quan es pensa en un idioma i no es tradueix és quan realment s´ha fet una inmersió lingüística i el dominem.
Crec que encara tenen molt de temps per fer millers de coses interessants.
Mònica

Anònim ha dit...

No hi estic d ' acord però com en gairebé tot, no hi ha veritats úniques.

Desprès de 6 hores lectives fer una activitat més que requereixi concentració ..., Què potser no requereix concentració el futbol , el patinatge o bé dibuixar i pintar ? , et puc assegurar que segons per a qui, fer qualsevol d' aquestes activitats pot ser més estressant que aprendre anglès o fins i tot xinès i permet-me dubtar que a classe no es noti, ni que sigui una mica… Evidentment i com tot, hi haurà nens que ho faran millor que d' altres, però això també deu passar en els que fan futbol, ballen o pinten.

I allargar la jornada escolar, de vegades no hi ha més remei, ni que sigui només un dia a la setmana. Es clar que com a pares ens agradaria passar més temps amb els nostres fills, però com no sempre es possible, quan hi estem procurarem que aquest sigui de qualitat .De fet intentem allargar la jornada de la millor manera posible i aprendre un idioma, també es pot fer amb el mateix esforç que requereix fer un pas, un salt, un gest....


Judit ( Mare Carla Pont )

Anònim ha dit...

És cert que un infant s'està moltes hores a l'escola i que al sortir hauria de fer activitats dinàmiques, lúdiques i divertides. Però hem de tenir present que cada persona tenim interessos diferents els uns amb els altres.

Segons el meu parer, l'escola és una porta que ensenya als nens i nenes un gran assortiment de camins. Després, en el temps lliure, ja és cada infant el que es preocupa d'aprofundir més sobre una temàtica determinada o sobre una altre. ´

Si s'acudeix a l'activitat complementària per iniciativa pròpia, l'activitat és un èxit. Per mala sort, avui en dia, moltes activitats fracassen perquè estan obligant als nens i nenes a anar-hi.

I així si que no anem bé!

Foix

Anònim ha dit...

Els meus fills fa anys que fan extraescolar d'anglés i, si és cert que no es reflecteix a les notes de l'escola, si que es reflecteix al carrer. L'anglés d'escola és molt acadèmic ja que, per exemple, no se'ls pot dedicar una atenció tan personal a la pronunciació i a la conversa com a un grup reduït amb mestres natius.

L'anglés, com potser aviat el xinés, s'ha convertit en una eina indispensable per a obtenir coneixements i per "anar pel mon".

Si més no, en el meu cas, ells s'ho passen bé, i és una de les matèries que més ràpidament comproven que és útil en el dia a dia.

Montse Galan

Anònim ha dit...

Els idiomes son importatnts peró també altres coneixaments. la veritat és que nosaltres teniem el dubte de si apuntar o no a extrescolars d'aglés, i li vam preguntar a una amiga que és professora d'una academia i ens va dir que fins el 10 o 12 anys la veritat és que el que aprenen més és vocabulari, peró que igual que aprenen força ràpid perqué son esponges, també oblidan molt ràpid si no es practica molt sovint. segon ella ens va dir que el millor era que quan comences ja no ho deixes, per aixó era preferible començar una mica més tart i després ser més constant. Per aixó i tenin en compte que tant a ells com a nosaltres ens faltan hores al dia hem preferit seguir el seu consell, aprofitar unes tardes de "descans" i altres per practicar extraescolars que a ells els agrada. Ara bé crec que els nens que van contents i no ho veuen com una obligació sino que disfrutan de les classes d'anglés com ho fa un altra amb el futbol, donçs em sembla perfecte.
Francesca