25/2/09

Dimecres, 25 de febrer de 2009
DIMECRES DE CENDRA
Amb l’arribada del Dimecres de Cendra donem per acabat el carnaval.
El dimecres de Cendra varia en el calendari, no sempre cau igual, ja que aquest dia pot variar anualment segons es celebri la Pasqua, que ha de coincidir amb el primer diumenge després de la primera lluna plena de primavera.
Es per això que la Setmana Santa sempre cau diferent.
Ara comença la Quaresma que és un període de set setmanes, des del Dimecres de Cendra fins el Divendres Sant. Durant aquest període l’església té ordenats l’abstinència i el dejuni, en memòria dels quaranta dies que Jesús de Natzaret dejunà al desert.
Ara cal tenir ben a prop la Vella Quaresma. Cada divendres cal tallar una cama i d’aquesta manera tenim ben controlat quan arriba la Pasqua. Quan hàgiu acabat de retallar totes les cames cal cremar-la i així tindreu sort fins el carnaval de l’any vinent.
I si fos veritat??? Que senzill no???
Per si de cas jo ja tinc penjada, al meu despatx, la Vella Quaresma. I, potser, fins i tot la cremaré el divendres Sant.

Us en poso una per si voleu seguir la tradició. Si després no teniu sort...

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Una vella quaresma amb mòvil???? boníssim. Gràcies, jo també seguiré la tradició... al cap i a la fi no es perd res

Anònim ha dit...

la penjarem ben la vista.. no fos cas.

Judit

Anònim ha dit...

De ben segur demà la tindré penjada.

Anònim ha dit...

Quina bona idea! De tant tallar cames potser sorti algún que altre cirujà... Em sembla que a casa tindrem problemes en quan només li restin dues cames...

Anònim ha dit...

Nosaltres cada any seguim la tradició. Ademés afegim que quan tallem la cama, jo l'amago i quan la troben hi ha una sorpreseta (un llàpis, una goma, ....). Els hi agrada molt i el dia de la rua ja em van dir: "mama, ara comença la vella quaresma".
Aquest any utilitzarem la del mòvil.

Anònim ha dit...

Mira per on, no ho havia fet mai, sempre hi ha una primera vegada, i com per intentar-ho no perdem res, donçs ho farem
Francesca

Anònim ha dit...

ja la tinc copiada!! Si ens ha de portar sort, benvinguda sigui...
Gràcies. Rosa

Anònim ha dit...

Doncs no havia sentit mai aquesta historia de la vella quaresma, però gràcies al blog aquest any ho posaré en pràctica. Ja la tinc impresa.

Anònim ha dit...

I per completar el ritual podeu cantar:

VELLA QUARESMA DE LA CARA ARRUGADA

DE LES SET CAMES TORTES

ESTIGUES BEN PREPARADA

PERQUÈ UNA CAMA ET SERÀ TALLADA