5/6/07

Dimarts, 5 de juny de 2007
AL·LÈRGIES I CONVIVÈNCIES
Tinc la sensació que cada cop hi ha més al·lèrgies entre la nostra població infantil.
Tot demanant, per marxar de convivències, les al·lèrgies que pateixen els nens ens hem trobat de tot:
- al pol·len
- a les faves
- al gluten
- a les plomes de les gallines
- al pèl dels conills
- al llegum
- a les ametlles
- a les nous
- al pinso de les gallines
- a la pols
- a les picades dels mosquits
- a la lactosa
Aquestes són les que recordo ara per ara de memòria.
Recordo un any que una nena, de sobte, es va començar a inflar molt i molt. Varem anar d’urgències al metge del poble i mentre esperàvem per entrar a la consulta la nena s’anava desinflant.
Un cop a dins ja estava absolutament normal. El metge ens va tractar una mica de profes histèriques però us puc assegurar que la nena estava molt inflada.
Un cop a Barcelona els pares tampoc s’ho acabaven de creure, entre rialles, ens miraven força estranyats. Mai li havia passat i mai més li va tornar a passar.
L’ensurt va quedar només per a nosaltres.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo un dia, pel meu aniversari, vaig convidar a sopar als meus pares a sopar a una llesqueria i em va començar a pujar una calor, i una calor, i de cop i volta vermella com un tomàquet, pero amb una calor que em moria; i de la mateixa manera que va vindre va marxar, i mai més tu.
Esperem que aquest any no hagueu d'anar a cap metge d'urgències, eh?!
Bon viatge,i a tots els nens i nenes que demà marxen: no feu gaire el burro, que la palla va cara.laia

Odalric ha dit...

a les abelles, als metalls...

Anar a urgències amb un nen és la pitjor experiència que algú pot tenir.

No ho puc pair, la veritat...

Anònim ha dit...

Tot i que sembla una tonteria, al final veus que no ho és. Aquest matí m'ha fet gràcia la mestra del nostre fill dient: -no el deixaré ni apropar-se al galliner. L'Eric és alèrgic a la pols que desprèn el pinso de les gallines, ja té delicte amb nen que viu en un poble i on, evidentment, hi ha animals de corral.
No és pel que li pugui passar, amb un antiestamínic se li passa, és pel susto que els altres s'enduen quan s'infla com un globus. Comença a semblar la cara del personatge de Disney del Geperut, les parpelles caigudes, inflades..
Realment el tema alèrgia, però, és tota una moda i.. pobres mestres controlant-les totes !!!
Judit