31/1/07

Dimecres, 31 de gener de 2007
CITES CITABLES
Tinc un bon amic que em va fer un gran regal.
Ell va anar recopilant dites, molt interessants i per pensar, al llarg del temps i un dia em va regalar aquesta recopilació. N’hi ha gairebé 3100!!!
Va ser un regal original i em va fer especial il·lusió tot i que mai li he dit directament.
Els adults que estem tot el dia envoltats d’infants rebem constants elogis d’ells, però això només passa quan són petits, després tots perdem l’espontaneïtat, ens fa vergonya fer comentaris d’aquest tipus per por a males interpretacions i cada dia ens tornem més durs.
Ja fa temps vaig decidir regalar dia a dia aquestes frases a les profes i les penjo diàriament en el taulell d’anuncis. És una manera de començar el dia amb un pensament que ens acompanya durant tota la jornada i a vegades ens pot ajudar per fer raonar als nens o a nosaltres mateixes. Ha estat curiós observar la reacció d’elles: algunes ho han ignorat, altres fan veure que no ho llegeixen, altres les comenten amb mi, se les apunten, les utilitzen a la classe d’ètica... n’hi ha per tots els gustos.
Avui un nen, especialment difícil d’educar, em comentava que la frase que havia penjada li agradava, que trobava que era veritat i que a ell li passava una cosa semblant, la frase deia: La gent no vol que se l’eduqui, però si que se la tingui per educada (O. Wilde).
Li he comentat que això no li passava només a ell sinó a la majoria de nosaltres ja que a tots plegats ens costa molt que ens diguin la veritat i moltes vegades no som del tot valents per acceptar el que som i el que caldria millorar, però cal anar avançant en aquest sentit.
El meu amic, normalment molt crític, em va fer el regal i jo el comparteixo amb els que m’envolten... amb la frase d’avui no he solucionat el problema del nen que tants mals de cap ens dóna, però ens ha servit per reflexionar amb serenor i segur que de mica en mica anem fent camí.
La frase de demà diu: No tens a les teves mans la solució als problemes del món però davant els problemes del món tens les teves mans (M. Menapore)

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo tambe soc fan de les dites i frases cèlebres. N'hi ha una que m'agrada recordar i te la regalo: EDUQUEM ELS INFANTS I NO SERÀ NECESSARI CASTIGAR ELS HOMES.

Anònim ha dit...

A vegades he vist comentaris d'alumnes de l'escola, i m'agradria donar'ls-hi molts ànims a aquests jugadors de bàsquet, segur que jugaran de maravella,però de ben segur que s'ho passarán millor.Cuan jo anava a l'institut feiem una triangular amb més nois i noies de la nostra edat, i no recordo ni tan sols un partit, només recordo la cantitat de vegades que no podiem parfar de riure.
MOLTA SORT I ÀNIMS!!!!

Anònim ha dit...

No se si es molt demanar, ja et vaig dir l'altre dia que m'agradaven molt les frases citaves, et volia preguntar si et passo el meu correu electrònic m'en podries fer arribar alguna (no cal les 3100..jejeje)...
Ja em diras alguna cosa!!!

Montserrat ha dit...

Et puc enviar, per començar, les que penjo al cole cada dia. N'hi ha moltes de molt bones. El sistema és llegir-ne una cada dia, interioritzar-la, anar-hi pensant i si tens temps buscar informació sobre l'autor i fer una mica de cultureta.
Però primer em caldrà saber qui ets!!!
Montserrat