17/11/08

Dilluns, 17 de novembre de 2008
PREGUNTES
Hi ha nens que fan preguntes a cada moment, en canvi n’hi ha altres que no pregunten mai.
Hi ha preguntes que tenen varies respostes però n’hi ha altres que només en tenen una.
Fins i tot hi ha preguntes sense resposta.
Els mestres passem moltes estones responen cent vegades la mateixa pregunta, jo personalment, m’hi passo el dia.
A vegades els nens ens fan preguntes que ens agradaria poder consultar-les abans de respondre, però no tenim temps. Hem de donar una resposta clara, coherent i encertada amb rapidesa.
Us proposo un nou repte en el blog: la pregunta de la setmana.
De ben segur teniu, com a pares, un munt de preguntes que us agradaria de fer: com el puc ajudar si no acaba d’aprendre a llegir? Que puc fer per què dormi sol? Quina extraescolar és la més encertada per ell?
Exposeu-me les vostres preguntes, els vostres dubtes, les vostres inquietuds. Amb tot el que hem pregunteu anirem, cada setmana, obrint un tema de debat.
Jo no us donaré la resposta màgica, principalment per què no la tinc, però sí que tinc experiència i observació. El que us puc oferir és el meu espai de reflexió que us ajudi a trobar un punt de partida, que us pot ser útil per aconseguir la resposta correcte, o si més no, la més encertada.
Comenceu a preguntar!!!



Recordeu que dimarts, dia 18, a les 19:00 hores, hi ha la conferència: INTERNET SEGURA ALS MENORS

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Em sembla una iniciativa genial,ens pot ajudar molt en segons quins temes.

Laia

Anònim ha dit...

Em sembla una iniciativa molt bona, el plantejar nosaltres els dubtes o inquietuds que tenim.
Jo et faig una pregunta que crec que és bastant addient a l'epoca de l'any que estem i que ens passa a la majoria dels pares i mares.
Ón està el limit del que han de portar els reis i el tió als nostres fills? És bo que tinguin un excés de regals? s'els ha de portar tot el que demanen? Jo cada any em faig el proposit de comprar-li un regal i prou, però quan s'acosta el dia de reis hi ha una força amagada que m'incita a comprar-li més i més coses. Com ho podem fer per no perjudicar l'il-lusió del nen, però tampoc per comprar coses innecessaries???

Jordi Martinez

Anònim ha dit...

Jo tinc una pregunta, és un tema que em té molt preocupada. Perqué els nens (crec que és a nivell general) no saben escriure correctament, sense faltes d'ortografía?? Jo vaig sortir del cole escribint perfectament el castellà, el català i el francés i no sóc cap lumbrera. Qué està passant?? Estic parlant no d'una falta o un parell, parlo d'un dictat de unes 40 paraules amb més de 10 faltes d'ortografia molt i molt bàsiques. Qué podem fer els pares i qué no s'està fent a les escoles?

Gràcies

Li

Anònim ha dit...

Que conste que mi pregunta no es ninguna crítica al colegio, soy consciente de que es a nivel general. Yo, por mi parte, procuro hacerle cada día dos dictados, uno en castellano y otro en catalán, y hacerle repetir las faltas. Pero quiero saber tu opinión al respecto porque es evidente que algo no se está haciendo bien.

Un saludo

Li

Anònim ha dit...

Enhorabona per la iniciativa. Aquí va la meva pregunta: LLegint llibres o veient programes de TV sempre es parla de posar límits als nens. Però com es posen aquests límits. Per que parlant normal a mi no em resulta, sempre he d'acabar cridant o enfadant-me.

Gràcies

Anònim ha dit...

Em sembla una iniciativa genial. A vegades fan preguntes que arriva un moment que ja no saps que dir-lis més, sobretot quan fan preguntas que no tenen cap resposta. L'altra dia mateix, li vaig dir a la neus, el proper cap de setmana Neus hem de fer neteja de les joguines donçs recorda que ara venen els reis i les joguines que ja per edat ja els hi han quedat petites algunes les donem a l'escola, pero d'altres les portem aprofitan aquestes dades als nens que no tenen la sort de poder rebre. Pero aquest any la Neus em diu, mama no ho entenc si els reis soc mags i sempre dius que no podan portar tot perque han de repartir a tots el nens del mon perque llavors no portan regals als nens pobres, i som nosaltres els qui els hi portem? La veritat es que em vaig quedar parada, no vaig saber que contestar-li, vaig tenir la sort que va sonar al telefon, i quan vaig penjar no ho va tornar a preguntar, pero a veure si em podeu donar alguna resposta, perque m'agradaria poder-li contestar alguna cosa coherent.
Francesca

Anònim ha dit...

Com a mestra de la Neus potser li diria que Els Reis, Pare Noel, etc. per desgrácia no pot arribar a tots els nens del món i que per aixó, nosaltres que tenim la sort que sempre ens ve a visitar per aquestes festes, em d'ajudar-lo. I la manera d'ajudar-lo és donant les joguines que nosaltres ja no necessitem...

No sé si et servirá però és l'única que em ve al cap ja que és tant difíl de respondre-la...

Marta (P5)

Anònim ha dit...

Moltes gràcies Marta, li comentaré, encara que coneixent-la segur que em dirà pero mama si tu m'havies dit que arrivava a tots els nens, així que ja veuré com sortiré de l'embolic.
Francesca