23/4/07

Dimarts,24 d’abril de 2007
SANT JORDI
El dia de Sant Jordi és un dia molt llarg. Comença al matí amb totes les activitats que fem a l’escola i acaba, ben entrat el vespre, tot tornant de la Plaça de Sant Jaume, després d’escoltar les sardanes, comprar una rosa i intentar trobar un llibre entre el garbuix impossible de gent i més gent.
El Mercat del llibre ha anat molt bé. Els més petits ho miraven tot amb cara il·lusionada, han estat molt callats mirant els llibres i escoltant la música de sardanes que els hi hem posat per fer ambient.
Els més grans han fet molt bé la seva feina d’animadors, tot ajudant a escollir els contes.
La tria d’un llibre ha estat, en ocasions, complicada. Descobrir entre la pila el llibre que van portar pot causar una mena de melangia que fa que el vulguin recuperar, o escollir el primer conte que els hi agrada i ja no deixar-lo en tota l’estona, per por a no poder-lo aconseguir, són fets habituals. Alguna que altra baralla pel mateix llibre també és molt normal, aleshores cal fer les funcions d’àrbitre, en aquests casos el més fàcil i ràpid és rifar el llibre que ocasiona el conflicte, ja que intentar descobrir qui l’ha triat primer és una feina de difícil solució.
De totes maneres, veure els nens tot el dia amb llibres a les mans i explicant l’argument i comentant-lo dóna un aire especial a la diada. Algú em dirà que això és flor d’un dia i que no té cap sentit que es compri un llibre només per Sant Jordi però jo, optimista de mena, penso que potser avui algú llegirà una aventura, un poema o una història que l’entusiasmarà de tal manera que ja no voldrà deixar de fer-ho mai més i entrarà, per sempre, en el meravellós món de la lectura, per què no?

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Felic Diada de Sant Jordi!
Estic vivint a Carolina del Nord (USA) i treballo en una escola amb nens de 2 a 5 anys. Nomes dir que desde aqui jo tambe he contribuit a fer un "Sant Jordi" molt especial amb els nens de l'escola, explicant la llegenda i decorant la classe amb roses i dracs. Han disfrutat moltissim!!
Moltes gracies per aquest blog, m'ajuda molt i es una font d'inspiracio per a mi i per "sentir-me mes a casa". Moltes felicitats pel teu bon treball.

Montserrat ha dit...

Yolanda, Moltes gràcies!!! m'ha fet molta il·lusió el teu comentari. És molt gratificant per a mi que se'm llegeixi des de l'altra punta del món.

Anònim ha dit...

I tant que s'ha de ser optimista!

I es que... qui coneix el destí que li espera a cada llibre?

Fins i tot la novela més "nyonya" de Corin Tellado pot salvar la vida a algú...

Anònim ha dit...

Que heavy, desde Carolina del Nord!!, és impressionant.laia

Anònim ha dit...

jo m'he comprat un llibre que forma part d'una trilogia(m'he enterat ara llegint l'autora)el primer clar es de 298 pag i normal de mi el dimarts el vaig començar a llegir i divendres anan cap el cole mel vaig acabar que be la llastima esque no m'han comprat el segon ja que el tercer l'estan acabant
m'enrollo mes que una persiana
adeu

Yasmine