9/2/10

Dimecres, 9 de febrer de 2010
Dimecres de Carnaval
Pel Dimecres Sa Majestat ha ordenat:
Els nens ben elegants i fins amb els seus magnífics corbatins.
Les nenes ben engalanades amb unes gran llaçades.

INDIS
El dia de la Rua cada classe serà una tribu diferent.
Avui he anat entrant, en algunes classes, amb una llarga llista de noms de tribus.
La idea era que ells escollissin el nom de la tribu que volien ser.
Evidentment he entrat al Google i he buscat el nom de les tribus més famoses que sortien en les pel•lícules de la meva infantesa: Sioux, Xerokee, Comanxe, Apatxe, Arapahoe... he trobat molta informació i també he apuntat el nom, per si de cas, dels Pebreshes, Abekanis, Trioshkee, Wappos...
Al costat de cada nom m’he apuntat el seu significat.
La meva sorpresa ha estat que els nens desconeixien igual el nom de Sioux com el nom de Pebreshes... feien cara de sentir tot plegat per primer cop.
La pregunta ha estat:
- Què no heu vist mai pel•lícules de indis i de cowboys?
- Noooooooo

En fi... per una vegada els nostres nens desconeixen que els indis eren els dolents i els americans els bons. Ja m’està bé, de tot hem de mirar la part positiva.
El cas és que ells han votat el nom de la seva tribu pel significat.
Les tribus que sortiran divendres són:
P5: Comanxes: la tribu que viu pels camins
1r: Pebreshes: els que coneixen les herbes aromàtiques i medicinals
2n: Xerokee: la tribu que viu a les coves
3r: Abekani: la tribu del Sol
4t: Sioux: els homes serp
5è: Trioshkee: la tribu que viu als arbres
6è: Carmenskee: Són els portadors de la pancarta de l'escola!!!

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Desconeixia els Pebreshes, els Trioshkee i sobretot els Carmenskee......sens dubte els millors..... però tots són genials.

Anònim ha dit...

jajaja boníssim els Carmenskee, la millor tribu de l'oest català!!!
Judit

Patrícia Borràs ha dit...

Els Carmenskee seràn els propietaris de la millor rua!!!

Patrícia

Hau ha dit...

Hem de respectar l' esperit del gran indi Xero... Els indis no són els dolens, són els que lluitaven per les seves terres que l'home blanc els volia treure sense cap dret.

Montserrat: et volem respectar igual que respectem els vens del nord que ens porten la pluja. Si us plau rectifica el teu totem-post: Carmenskee = la tribu que viu a l'Escola del Carme.

HAU!

Silvia M. ha dit...

Desprès de la informació sobre les tribus intentava buscar per Internet com anaven pintats les cares..... Si cada tribu tenia uns colors o ratlles diferents però quina ha sigut la meva sorpresa quan poso: Pebreshes i em surt "DIARI DE LA MEVA ESCOLA" amb el post d'avui.... je, je.... m'he sentit molt orgullosa de "la escola on va el meu fill". Per cert.... NO TE ACOSTARAS SIN SABER ALGO MAS! Dons si que hi habien tribus.

Anònim ha dit...

Llevo toda la mañana buscando información de la tribu de los "Pebreshes" y lo único que he encontrado es que son una tribu con gran conocimiento de las plantas medicinales y aromaticas, hacen autenticos rituales y utilizan técnicas terapeuticas muy avanzadas con sustancia vegetales. Viven básicamente de la agricultura y la caza, la tribú en si són monógamos pero el jefe y el curandero pueden tener más de una mujer, son una tribu muy pacífica y trabajadora.

Pedro

Anònim ha dit...

Jo he trobat informació de moltes tribus pero no de totes les que poses, res dels Trioshkee.
De totes maneres tampoc surt res de les seves pintures, per tant haurem de fer servir la nostra imaginació per pintar-los.
Molt bona idea això de les tribus
Dolors

Anònim ha dit...

La meva filla esta entusiamada amb el nom de la seva tribu!!! Els Trioshkee, a ella li encantaria poder pujar a una cabana dalt d'un arbre, ha de ser genial i molt emocionant.

Anònim ha dit...

Molt original, el tema de les tribus, jo tampoc he trovat informació sobre les pintures, així donçs ja veurem que ens inventem.
Francesca