3/2/10

dimecres, 3 de febrer de 2010
BILINGÜES??? O TRILINGÜES???
L’altre dia parlava amb un pare d’escola sobre temes d’ensenyament.
Tot i ser una conversa molt interessant resultava, al mateix moment, molt relaxada i planera. De ben segur això estava propiciat perquè, mentre xerràvem, miràvem també el partit de futbol dels nostres futbolistes preferits.
En un moment de la conversa un fet em va cridar molt l’atenció. El pare desconeixia que a la nostra escola utilitzem el Llibre de Llengua Castellana del MEC (Ministerio d’Educación y Ciencia) que té un bon nivell d’aprenentatge i no el de la Generalitat de Catalunya, amb un nivell més justet.
De nou vaig pensar que això ho havia de posar al blog, i de nou vaig tornar a creure amb la importància i el canal d’informació que hem aconseguit gràcies a ell.
Vagi per endavant que no vull fer cap tipus de propaganda ideològica lingüística i us podeu ben creure que no penjaré cap comentari que tingui una petita esbrina política de posicionament a favor d’una llengua o l’altra.
Aquest post és només per informar que, a nivell de llibre de text, de conceptes i de procediments, les dues llengües són tractades com a primeres llengües a l’escola.
El que volem aconseguir és el màxim nivell per als nostres alumnes i és per això que vam fer aquesta aposta.
Els nens tenen més volum d’exercicis per fer i més feina però els resultats, a la llarga, també són positius.
Ara el que hem d’aconseguir és el mateix nivell d’anglès i passar de ser bilingües a trilingües.
Tot va arribant.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Per a mi el coneixement d'una llengua és riquesa.M'encantaria dominar l'anglès com el català o el castellà. Considero que les llengües són vehicles per poder-me comunicar amb la gent i em molesta que s'utilitzin amb finalitats polítiques. Penso que ser trilingües no faria res més que beneficiar els nostres fills en un món cada dia més competitiu.Personalmet penso que l'escola ho fa molt bé en aquest sentit.El Pol (5 anys) a vegades m'ha deixat parada amb algunes frases que sap dir en anglès. Sílvia Z.

Anònim ha dit...

A veure si ho aconseguim!! Seria fantastic arribar a aprendre angles a bon nivell a l'escola, i acabar la primaria essent trilingues... Seria la millor herencia que els podem deixar de cara al futur, despres es fa tan dificil aprendre llengues extrangeres! Sort i a seguir insistint
Rosa B.

Anònim ha dit...

Ojalà ho aconseguiu, el coneixament es la major riquesa que podem tenir, i quan més llengües es dominin millor. Sempre he sigut partidaria de que els nens surtin de les escoles dominan almenys tres llegües, a veure si es posible que la nostra escola ho aconsegueixi, haig de dir que l'altra dia la Neus i el Sergi s'anavan dient coses amb anglés, i la veritat es que em vaig queda parada perque normalment a aquestes edats aprenen sobretot vocabolari molt més que podriem dir construccions gramaticals, i em va sorpendre de les frases que anava dient la Neus, i com el Sergi les entenia, així donçs anem per bon camí.
Francesca

Anònim ha dit...

Totalment d´acord. Enfocament ideal del tema tant polèmic del bilingüisme. Ara a per l`anglès. MS

Anònim ha dit...

com estic convençuda que acabarà essent així...classes intensives d'anglès per les mames ja!

Laia

Colectivo 1 de marzo ha dit...

es podria considerar el francés també...! El Edïn ja va per ser el quadriligue, i al lo millor altres nens parlen mes idiomes, que son una riquesa!

Anònim ha dit...

Totalment d´acord, tan en q hem de mirar d´aconseguir q siguin trilingües, com en q si una cosa és bona, és bona sigui d´on sigui i d´on vingui, polítiques apart, s´ha de reconéixer.

Patrícia