2/2/09

Dilluns, 2 de febrer de 2009
EL MEU PERSONATGE PREFERIT
De tant en tant em dono un passeig per l’escola i entro en alguna classe. M’agrada ser espectadora i observar el que fan.
Avui he entrat a la classe de Llengua de 5è. just quan estaven llegint,en veu alta, la redacció que havien fet.
El tema era: "Descriu la persona que més admires"
Us podeu imaginar que ha sortit el Brad Pitt, Messi, Fleming, Frida Kahlo, Leonardo da Vinci, Xepkin, Einstein i evidentment en G. Clooney.
Mentre que ho escoltava pensava quina persona hagués descrit jo.
Eren redaccions divertides i interessants però una ha estat especialment bonica. Quan ha acabat de llegir-la tothom a quedat callat.
Us transcric la seva redacció, tal i com el nen, de 10 anys, l’ha llegit a la classe. Només he corregit les faltes d’ortografia.
Diu així:
La persona que més admiro és el meu pare. Ell va néixer l’any 1968. Li agrada menjar pasta i carn.
No és una estrella de Hollywood però és molt important per a mi.
Li agrada molt l’esport, especialment navegar a vela.
Ha fet un llarg recorregut en la seva carrera, va començar sent ajudant de mecànic, després mecànic, corredor de motos, representant, cabo de policia i ara és empresari d’una empresa de comunicacions.
El seu color preferit és el blau del mar.
M’ha ensenyat moltes coses com per exemple: anar en bicicleta, jugar a esquaix, al ping-pong, al tenis i moltes coses més.
Sempre està al meu costat i el que vol és ensenyar-me a ser honrat, com ell.
El meu pare és un ser excepcional.

Les redaccions acabaven amb fotos de tots els personatges trets de les revistes. Ell havia enganxat una fotografia carnet del seu pare.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Que tendre! increïblement preciós! segurament deu ser una relació pare-fill digne d'admirar!

Natasha ha dit...

Crec que tots els pares i mares en aquests moments envegem sanament a aquest pare. La redacció del seu fill es una medalla única.

Anònim ha dit...

FELICITATS a aquest pare que avui ha estat l'enveja de la resta.

Anònim ha dit...

Si jo sigués la mestra d'aquest nen ja li hauria posat un 10 per la redacció.
És veritat que tots els pares/mares som un referent pels nostres fills, però en el moment que el 95 % dels nens posen com a personatge preferit una persona "mediàtica", en comptes de la persona que tenen al costat i que dia a dia els hi ensenya el camí per on han d'anar per la vida, vol dir que alguna cosa no estem fent del tot bé i hauriem de reflexionar. Felicitats al alumne i al seu pare.

Anònim ha dit...

FELICITATS al pare de la criatura i a l’alumne que ha captat el missatge: el seu pare l'ESTIMA.
Una vegada mes queda clar que el que principalment els fills esperen de nosaltres (els pares) es que els hi dediquem temps; que ens importi el que fan, el que pensen i molt important establir amb ells un bon diàleg. En definitiva que els estimem.
De bons pares, millors fills.

Anònim ha dit...

Yo creo que a todos nos gustaria estar en el lugar de este padre.

Me imagino a mi hijo leyendome una redaccion asi y seguro que alguna lagrimilla me caeria.

Una vez mas los niños nos demuestran lo importante que es poder dedicar un tiempo para ellos y sobretodo que sepan y sientan que les queremos muchisimo.

Noelia (Eric Pollet)

Anònim ha dit...

Resumin amb una paraula, espectacular, si jo fos aquest pare enmarcaria aquesta redacció fins i tot amb les seves faltes d'ortografia. Ha aconseguit posar-me els ulls brillants, així donçs suposo que el que haurà sentit aquest pare es el millor regal al seu esforç, any darrera any, dia darrera dia. Felicitats a tots dos.
Francesca

Emili ha dit...

Ostres! m'imagino al meu fill (que ara només té tres anys) fent una redacció com aquesta amb 10 anys. Quina enveja!
I parlant del tema redaccions... cada vegada és més difícil que en un grup de 27 alumnes n'hi hagi 3 (per dir un nombre alt) que s'acostin una mica al redactat d'aquest exemple que has posat(a cicle superior, és clar). I quan en trobes algun, et satisfà.

Anònim ha dit...

Eso es todo un regalazo para un padre!!

Felicidades para el afortunado papi y felicidades también para el niño que siente que tiene a su ser más admirado tan cerca!

Li

Anònim ha dit...

M'agradría que algun dia m'arribés a mi aquest moment!
Treaballarem per aconseguir-ho...

Laia