27/4/08

Divendres, 25 d'abril de 2008
ANÒNIMS
A vegades rebo comentaris tirant per terra la feina que fem tot l’equip de l’escola, criticant sense fonaments allò que faig o allò que escric. Aquests comentaris sempre són ANÒNIMS, i els llenço directament a la paperera.
Quan vaig començar aquest blog el meu objectiu era escriure la meva realitat com a mestra, la meva realitat escolar, els meus pensaments i experiències.
Evidentment el fet de penjar-lo a Internet l’obria al món i us deixava entrar a tots. Poc a poc el blog es va convertir en una finestra oberta als pares dels meus alumnes i a tots aquells que s’interessaven pel món escolar. Benvinguts sigueu, hi podeu entrar però és el meu blog i jo hi poso les normes.
Avui llegia una història que m’ha fet molta gràcia i que vull dedicar a tots aquells que m’escriviu, malintencionadament, de manera anònima en el blog.
Diu així:
Expliquen que un conferenciant molt important va distribuir uns fulls de paper entre els assistents a la seva xerrada. Els hi va demanar que escrivissin preguntes i comentaris i així després ho podrien discutir i comentar.
Tot funcionava molt bé fins que a l’obrir uns dels papers va veure escrita una sola paraula: IDIOTA!
La va llegir en veu alta i tot dirigint-se al públic va dir:
- En totes les conferències que porto donant des de fa molts anys, moltes persones han escrit la seva pregunta o comentari i han oblidat signar amb el seu nom, però he de dir que aquesta és la primera vegada que algú signa amb el seu nom i oblida la pregunta.

16 comentaris:

Anònim ha dit...

Estic totalment d'acord, les opinions son lliures, i és per això que no he entès mai que si es té la llibertat d'escriure i opinar ha de ser dient qui ets i no deixant en l'anonimat la teva opinió, de manera que em sembla molt lícit decidir per part teva incloure al blog els comentaris que creguis oportuns i fins i tot amb una crítica constructiva, com has fet sovint, sempre que aquets estiguin escrits des del respecte.

Fins sempre, una forta abraçada.

Dolors Casanovas

Anònim ha dit...

Hi ha molta gent que està, per norma, en contra de tot;a vegades jo tampoc he estat del tot d'acord amb alguns dels comentaris,i no sempre els meus comentaris han agradat a tothom...
Crec que és una falta d'educació i de respacte, a tu hi ha tots els qui hi participem.
Jo alguna vegada he hagut de sentir algun comentari,no constructiu,respecte l'escola i respecte els qui col.laborem amb el blog.He arribat una conclusió:
poca feina, i molta però molta enveja.
Espero que et compensi molt més,les famílies que valoren el teu treball que aquelles que el desprstigíen.
Laia

Anònim ha dit...

Ay!!! que s'em oblidava...FELICITATS!!!!!

Laia

Anònim ha dit...

Montserrat doble felicitació primera pel teu sant i segona pel post d'avui. Crec que és totalment encertat el que dius i la forma com actues, jo faria el mateix si m'enviessin comentaris crítics sense donar la cara. És molt fàcil queixar-se de tot a l'esquena, sense aportar res positiu i sense donar la cara.
Particularment, he escrit alguna vegada coses que no m'han agradat del blog o de l'escola però sempre ho he signat i sempre s'ha publicat. Per tant animaria a tots aquests crítics o criticons que tingui la valentia de signar els seus comentaris i així possiblement seran constructius...sino perden tota credibilitat i van a parar a les escombraries.
He trobat GENIAL la resposta del conferenciant al IDIOTA.

Anònim ha dit...

Yo he sido de las que aun poniendo mi nombre mi opinion no ha sido publicada. A veces no lo entendia, con el tiempo ademas de habalrlo contigo, te das cuenta que en parte, razon tienes.
Hay momentos en los que escribo que es mas contra de los padres de la propia escuela, que no por la escuela, estos gracias a Montserrat no los habeis leido.
El Blog es una ventana a todos, he de reconocer que a veces los que escribes, te lo he comentado en persona o via mail, es muy bonito, pero no todos somos iguales, no todos somos los padres perfectos que nos gustaria ser, ni la vida es tan facil, ni maravillosa como nos gustaria que fuera.
Pero a pesar de ser censurada en diversas ocasiones, no por insultar, no por faltar al respeto a la escuela, sigo escribiendo, lo que me gusta, o no, lo que comparto y lo que no, te lo digo a ti directamente, al menos yo te lo digo directamente, y me siento escuchada, no me siento borrada tristemente, por tu mano.
Cris
Pd. (No ha mejor desprecio que no hacer aprecio)

labruixoleta ha dit...

Està molt bé la història del conferenciant. És molt bona.

Trobo perfecte que amb el teu blog facis el que tu vulguis, només faltaria. I més tenint en compte que és el blog d'una escola.

I pel que fa als comentaris, a mi, personalment no em sembla tan important que qui fa una crítica digui qui és o firmi anònim. El que és important és que la crítica sigui sempre respectuosa, consturctiva i ben fonamentada. Perquè sinó es converteix en un insult. I per insultar, millor callar.

Una abraçada!

Anònim ha dit...

Penso que totes les opinions son valides sempre i quan no ens oblidem d'expresar-les amb educació i respecte cap als altres, sobretot cap a tu que tens la paciencia i el detall de dedicar-nos cada dia una part del teu temps per posar-nos al dia. Pel que fa als anonims als quals fas referencia nomes dir que això no és participació, ni opinió; és, pura i simplement, covardia i per tant estas en tot el teu dret d'ignorar-los i NO fer-los publics.
Ah, desitjo que hagis gaudit del dia del teu Sant. FELICIATS!

Berenguer ha dit...

Ser un blog seguit per molta gent té aquestes coses, també. Com dius molt bé, tú poses les normes, i a qui no li agradi, que en discrepi educadament, o que no et visiti. Moltes felicitats!

Anònim ha dit...

tothom es lliure de dir el que pensa però que menys possar el teu nom i donar la cara a les teves opinions. Ni han comentaris que pots estar d'acord o no però sino t'interesa no possis res i punt.
Jo si no estic d'acord parlo amb tú i xarem com el tema de l'esplai.
Continua endavant amb la nostre finestreta per sapiguer el dia a dia dels nostres fills, es una feinada que desde aqui t'agraim molt.
Moltes felicitats per el sant.
Familia Manero Fernandez

Anònim ha dit...

Si hi ha gent que critica la feina que es fa a l´escola, serà perquè coneixen la feina que es fa a l´escola.
Si coneixen la feina que es fa a l´escola serà perquè tenen fills a l´escola.
Per què porten els fills a una escola que ells mateixos critiquen??
Acostumo a fer-me aquesta pregunta quant sento segons quins comentaris, potser se l´haurien de fer els mateixos que els fan, no??
Té molta gràcia l´històrieta...

Anònim ha dit...

Sempre que he sentit parlar malament de l'escola, generalment gent que no té un altre tema del que parlar, he pensat el mateix que la Olga: Per què segueixen portant els seus fills a una escola que no els hi agrada i que critiquen? Davant aquesta incoherència tot el que diuen aquestes persones perd tota la credibilitat.
Cristina

Anònim ha dit...

Et pot agradar molt l´Escola i haver aspectes que creus es poden millorar o no hi estàs d`acord. Ara bé, no crec que el blog de l`escola sigui el mitjà per expressar aquestes inquietuds i molt menys malintencionadament. MS

Unknown ha dit...

Jo sòc del que va arribar en aquest bloc per casualitats de la vida i que no tenia res a veure amb l'escola de la Montserrat, però en definitiva és una escola com podria ser la del meu fill i m'agrada veure que preocupa als altres pares i que fan a d'altres escoles. D'altra banda, si un bloc necesita de comentaris , aquest crec que més per la temàtica, però evidenment amb educació...

Anònim ha dit...

felicitats!!!!!!!!!
em sembla be l´explicacio de que el blog es teu i es publica el que tu vols pero trobaria molt mes democratic que poguessim opinar amb total llibertat, sobretot si partim de la idea que si no contestes ningu...estic d´acord amb el raonament de canviar els nens d´escola si no estas contenta amb el funcionament pero els pares sempre hem de fer vista global i una cosa per l´altre mereix la pena ser de l´escola.tambe penso que deixar publicar els comentaris "negatius" et farien guanyar sencers i sortiries molt reforçada (quan hem tngut un problema a mi sempre m´has "convençut")
sònia serret

Anònim ha dit...

Sense comentaris.....crec que la opinió de tothom preval per sobre dels mals comentaris o opinions.
Jo només t'haig de dir que ets una excelent persona i amb un gran cor i la teva feina es de admirar!!!

Moltes Felicitats i molta força per seguir endevant.

Berta

Anònim ha dit...

Jo segueixo de tant en tant el blog de l'escola, perquè tant jo com els meus fills i, fins i tot, la meva mare n'hem sigut alumnes.
Sóc de les persones que pensen que en aquesta vida no hi ha gairebé res perfecte i que un dels nostres objectius a la vida és millorar constantment. Per poder millorar sempre ajuda que els que ens envolten ens facin adonar que, tot i que fem les coses bé (o ens ho pensem vist des de la nostra perspectiva), sempre es poden fer millor. I aquí és on comença la crítica constructiva, independentment que es faci amb noms i cognoms o des de l'anonimat; no hi ha res de dolent sempre que es faci amb respecte.
Puc constatar que coneixent força bé l'escola i la seva història, algunes vegades he fet comentaris totalment respectuosos, però mostrant algun punt de desacord, que no han estat publicats, com potser tampoc no ho serà aquest.
Sincerament penso que veure alguna opinió discrepant de tant en tant, no perjudicaria en res la imatge de l'escola, sino totalment el contrari, seria vista com una escola on la pluralitat d'opinions també hi té cabuda...

Gemma