11/1/09

Divendres, 9 de gener de 2009
XILOFONS
Les classes de Música permeten passar-ho d’allò més bé. El divendres els Lleons van estrenar els xilofons que els hi havien portat els Reis.
La idea era començar a aprendre a tocar El gegant del Pi, però em vaig conformar en aconseguir que tots trobessin la nota que jo demanava, que deixessin de fer constantment “glissando” i que entenguessin que estaven davant d’un instrument i no pas d’una joguina.
Aquests xilofons venen preparats amb pintura per pintar cada nota d’un color però jo no sóc gens partidària d’ensenyar la música amb colors, i tampoc m’agrada ensenyar les notes amb el sistema americà. Els hi vaig escriure les notes a sobre de cada peça i crec que és molt interessant que facin l’esforç d’aprendre-ho així.
Les coses cal aprendre-les pel seu nom. Ara serà més difícil però de ben segur, un cop ho hagin aprés, ja ho sabran per sempre i podran tocar, quan arribin a 3r, la flauta amb més facilitat.
El projecte pilot que tinc previs és ensenyar les mateixes cançonetes als Lleons (amb xilofon) i als de 3r (amb flauta) i fer conjuntament una petita orquestra. Ja veurem que en surt de tot plegat.
De moment el primer objectiu és gaudir d’aquesta hora de música i intentar passar-ho el més bé
possible.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

El Xavi va estar molt content que els Reis li haguesin portat el xilofón. I estava super nervios per veure com es tocava i com sonava, menys mal que el vaig poder despistar amb els altres regals, sino em veig tot el dia 7 tocant.

Anònim ha dit...

La Neus va sortir divendres molt contenta de la seva classe de xilófon, mama tu saps tocar al xilófon? no, donçs no et preocupis mama que quan acavi el curs i pogui portar el xilófon a casa jo us ensanyaré a tots. Espero que per llavors ja hagin aprés sino que Déu i els taps a les orelles ens acompanyin. Montserrat, podrem els pares gaudir d'aquesta petita orquestra de la que parles?
Francesca

Anònim ha dit...

Avui algú m'ha dit que soc vaga per que no escrivia al blog. Li he donat la raó, encara estic una mica disfrutan de les nadales, les il·lusions i sobre tot de veure que l'escola segueix avançant con sempre. Fa res disfrutavem del festival, les carroces del reis, i ara ja amb el xilòfon. El altre dia amb el tema dels regals pensava que a m'encanta fer regals, simplement detalls insignificants... per mi un bon regal es veure al meu fill i als seus companys a l'escola com avui a la classe de musica. Jo m'he passat casi tots els nadals diàriament amb concert de guitarra (li van deixar per nadal) així que a tots els pares els dic, no os preocupeu mai sonarà tan malament el xilòfon com una guitarra sense tindre idea, però no os podeu fer a la idea de lo que hem arribat a disfrutar ja que gracies a ell, em cantat tots.
Crec que deu ser un plaer veure com la gent fa comentaris, deu ser com un regal ja que costa un esforç així que a tots posem-nos les piles.

Anònim ha dit...

que és un 'glissando'?

Laia

Montserrat ha dit...

Bona pregunta Laia, et felicito per la gosadia de preguntar. Sempre cal preguntar tot allò que no es sap, sense manies. Un glissando vol dir passar d'una tecla del xilofon a un altra fent relliscar les baquetes per sobre, com si rellisquessis i llavors sonen totes a l'hora. és el que més els hi agrada de fer.

Anònim ha dit...

Com a tutora també vaig poder gaudir del "glissando" i de les primeres notes del Gegant del Pi.

Es passen la setmana preguntant-me quan toca música i quan acabava aquesta, se senten emocionats per les cançons, notes i paraules tèniques que han après en ella. Sovint jo també aprenc d'ells ja que l'altre dia em van ensenyar la cançó del Gegant del Pi tot dient les notes, encara que ells no la sabessin tocar sabien perfectament la nota que havien de dir.

Gràcies per aquests moments musicals!