29/1/09

Dimecres, 28 de gener de 2009
REPRENENT EL FIL GRÀCIES A TU
Quan vaig començar a escriure el blog no tenia ni idea el gir que donaria amb el temps, ni la difusió, ni tan sols sabia massa bé a qui l’interessaria. El que tenia clar és que obria un blog per que m’agrada escriure i m’interessa compartir fets i anècdotes que visc a l’escola.
També tenia clar que era un blog personal. No vull que passi a ser només un enllaç d’informació de les activitats del col·legi. No vull que sigui un full informatiu aliè a sentiments, idees, vivències i opinions pròpies i personals.
Fa temps vaig escriure un post dedicat a una nena que es va fent gran. Està escrit pensant en ella però el sentiment de fons és el que a vegades sento quan veig als meus alumnes créixer i fer-se grans a l’escola.
Quan va ser el moment de penjar-lo no ho vaig fer. Feia dies que el blog estava agafant aquest gir, que no m’agrada, de ser només informatiu i, sense voler, vaig deixar l’escrit aparcat.
Per una sèrie de coincidències que ara no venen al cas, li vaig ensenyar l’escrit a una amiga meva fa un parell de dies i li vaig explicar que era un post que no havia penjat. Em va dir que no entenia per què no ho feia i que de la mateixa manera que els compositors dedicaven cançons plenes de sentiments jo podia dedicar un post a la persona que més estimo. La comparació em va agradar.
Tot i està dedicat a la Marta espero que tots vosaltres llegiu entre les paraules el sentiment que expressa el moment de adonar-te com els nens i les nenes que ens envolten es fan fantàstica i meravellosament grans.

MARTA
Sempre que miro els seus ulls foscos, recordo la primera vegada que els vaig veure i em va mirar.
Era un dia ennuvolat i fred d’hivern però el meu cor estava calent i feliç. En aquell instant vaig saber que estàvem unides per sempre. Res ni ningú podria trencar la màgia que vam crear just en el moment que va néixer.
Somriu.

Els seus cabells negres cauen com una cascada de rínxols entremaliats. Es mou suament.
Quan la mires endevines la noia que serà, deixant al darrera una infantesa tranquil·la, tendra i feliç.
Somriu.

L’abraço. Fa olor a matí, a sol, a frescor... una olor que només pot fer la joventut.
És més alta que jo i els seus braços em dominen físicament però emocionalment la meva abraçada és mes forta. Es deixa estimar i abraçar per mi.
Somriu.

Mira el paisatge que l’envolta, és el nostre lloc preferit. Els avets ens protegeixen, alts i majestuosos. El rierol ens dona vida, clar i transparent. Les muntanyes ens acullen, esveltes i imponents. Els camins, estrets i complicats, ens donen seguretat i llibertat.
Somriu.

El Sol l’escalfa i l’acarona. Juga entre els seus cabells, el seu gest, el moviment de les seves mans i amb la seva mirada.
La preciosa nena es transforma com el paisatge. La primavera esclata a cada pas, com ella.
Els colors brillen, com ella. La vida li somriu, com ella.
Somric.

16 comentaris:

Anònim ha dit...

A mi m'agrada més que el blog sigui aixi, més personal i emotiu. Fa que coneixem igualment la linia de l'escola.

Anònim ha dit...

Cada dia treballo per donar als nens una "infantesa tranquil·la, tendra i feliç".
Tant de bo me'n surti i la vida els somrigui.
Tu ens hi ajudes. Moltes gràcies.

Anònim ha dit...

Ahir vaig riure amb l`anècdota del piano. Avui tinc els ulls entelats pensant en la meva filla i m´has posat en un compromís perquè estic a la feina. MS

Anònim ha dit...

Veure que es fan grans i ser observador és un plaer

Anònim ha dit...

Gràcies per compartir-ho. Són les teves paraules però el sentiment és de tots.

Anònim ha dit...

Lo mejor de la vida es ver crecer a tu hijo/a y poder disfrutar de todos los momentos que vives con ellos.

El escrito de hoy es muy bonito, y se nota que esta escrito con mucho sentimiento.

Noelia, Eric (Pollets)

Anònim ha dit...

Una vegada un bona amiga em va dir: “Res no et farà mai tan feliç com veure créixer el teu nen".

I es veritat disfruto veient com creix, com es van fent gran de mica en mica, com escolta i està pendent de tot, veure’l feliç, disfrutant de la seva vida, de les seves coses, del que l’envolta, del què aprèn.......

Suposo que aquests pensaments són normals, tot i que haig de confessar que mai m’ho hauria imaginat.

Anònim ha dit...

Montserrat, jo crec que post com él d´avui són els que fan que cada dia moltes mamas, papas, avies, etc...tinguem l´il.lusió de llegir-te cada dia.
Per entendre el que ha passat pel meu cap al llegir el post, només has de posar-te al meu lloc i pensar que sentiries si a la persona que cada dia confies els teus fills és capaç d´escriure una cosa tan bonica.
Avui has deixat un llegat a la teva filla que no es pot pagar amb res. Gràcies per compartir-lo, és realment preciós.

Anònim ha dit...

Montserrat, gracies per compartir amb nosaltres el post que li vas dedicar a la Marta. Crec que has reflexat el que sentim la majoria de pares envers als nostres fills, però com que no tenim la capacitat d'escriure i transmetre els sentiments tan bé com ho fas tu t'agrairia que ens deixessis fer una mica nostre aquest post.
Estic d'acord amb l'Olga, quan diu que tranquilitza el fet de deixar la responsabilitat dels nostres petits "tresors" cada dia en mans d'una persona que escriu coses tan boniques.
Felicitats a tu i a la Marta.

Anònim ha dit...

Agraeix-ho que t'hagis decidit escriura-ho, entre altres coses perque el que més m'agrada d'aquest blog es precisament que no es limita a donar informació simplement escolar, per aixó ja tenim les notes escrites que s'han fet servir tota la vida, el que més m'agrada d'aquest blog son les diferents opinions que oferim tots sobre un mateix tema, els sentiments que deixem veure en els nostres escrits, el fet d'anar coneixent-nos tots una mica més, d'aquesta manera agraeix-ho que hagis obert el teu cor a tots nosaltres amb aquest escrit, es una mostra de valentia, i estic segura que la teva filla s'ha de sentir molt orgullosa.
francesca

Anònim ha dit...

Sort que la teva amiga et va fer obrir els ulls i ara tots en podem disfrutar. Molt maca aquesta poesia...

Anònim ha dit...

Gracias por compartir con nosotros, leer sentimientos, emocionarse y vernos reflejados en ellos siempre es bienvenido.
Felicidades por sentir y hacer sentir tan fácil, tan simple...
Hoy es dedicado a Marta pero otro dia será uno de nuestros niños y seguro que con el mismo cariño con la misma ternura.
Nuria

Anònim ha dit...

Que bonic!!
emocionada molt emocionada!
Estic convençuda que li haurà encantat.
Enhorabona, per poder plasmar els teus sentiments d'aquesta manera.
Gràcies per emocionar-me d'aquesta manera, que de tan en quant no va gens malament.
Gràcies i felicitats!!!

Anònim ha dit...

M´he quedat sense paraules, m´ha arribat i m´ha emocionat, encara que segueixo el blog, trobava a faltar entrades com aquestes, més en la linea dels vells temps. Felicitats

Anònim ha dit...

Preciós! I m'has fet reviure el moment del neixement del meu fill, que també tinc ben grabat a la memòria i així m'ha envaït de nou l'enorme felicitat que vaig sentir per primer cop aquell dia. Moltes gràcies Montserrat!Sílvia Z.

Anònim ha dit...

Aquesta és la millor part de ser persones: els sentiments!
Al curs prematrimonial el capellà ens va dir: no només s'ha d'estimar, la persona estimada ho ha de saber (demostra-li i digue-li).
El dia que em vaig quedar embaraçada vaig començar un diari per cada fill on els hi dedico anècdotes i sentiments. És el seu conte preferit quan van a dormir.