CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU, PROTECCIÓ DE DADES I DRET DE LA IMATGE
Durant aquesta setmana heu de retornat signat aquests dos documents. Un és la Carta de Compromís educatiu i l'altre sobre Protecció de dades i dret a la imatge.
Tot i que en el seu moment ja ho vareu signar, la Llei ha canviat coses que ara hem afegit i és per això que cal tornar a signar els papers.
Gràcies per la vostra col·laboració.
CARTA DE COMPROMÍS
COMPROMISOS
Els pares i el centre educatiu ens comprometem a:
- Reconèixer-nos
mútuament l’autoritat, la responsabilitat i la capacitat educativa que a
cadascú correspon.
- Abordar des del diàleg
els diferents aspectes que puguin sorgir durant el procés educatiu,
respectant l’autoritat d’uns i altres davant l’alumne/a
- Oferir una formació que
contribueixi al desenvolupament integral de l’alumne/a segons el Caràcter
Propi de l’Escola del Carme.
- Informar a la família
del caràcter d’escola, del Projecte Educatiu de Centre i de les normes
d’organització i funcionament de Centre.
- Respectar les
conviccions ideològiques i morals de la família, sempre que no siguin
contràries al Caràcter Propi.
- Establir els mecanismes
necessàries per garantir un bon clima de relació i convivència entre els
alumnes.
- Informar a la família
sobre la vida de l’escola.
- Facilitar a la família
el seguiment de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a.
- Establir els canals
adients per a la participació de les famílies en el centre.
- Oferir als alumnes
activitats complementàries dins l’àmbit del Projecte Educatiu.
- Oferir serveis i
activitats extraescolars que contribueixin al desenvolupament dels
alumnes.
- Respectar les
normatives i legislacions relacionades amb la infància i els seus drets.
- Respectar el Caràcter
Propi de l’Escola Nostra Senyora del Carme i el Projecte Educatiu del
centre.
- Reconèixer l’autoritat
dels docents i facilitar al centre les informacions del fill/a que siguin
rellevants per al seu procés educatiu.
- Procurar que els
hàbits, valors i normes promoguts en l’àmbit familiar estiguin en sintonia
amb els que promou l’escola.
- Valorar positivament l’ensenyament escolar i la
participació activa del fill/a.
- Instar al fill/a a
respectar les normes de funcionament del Centre i les normes de
convivència escolar, i afavorir el desenvolupament normal de les
activitats lectives.
- Vetllar perquè el
fill/a participi en el conjunt d’activitats educatives descrites en la
Programació General de Centre i acompleixi les seves responsabilitats
personals com alumne/a.
- Respectar els mecanismes
establers en els canals de comunicació amb l’escola.
- Abonar puntualment les
quotes i aportacions establertes segons normativa vigent.
- Participar en
activitats que el centre adreça a les famílies.
- Informar el fill/a del
contingut d’aquests compromisos.
PROTECCIÓ DE DADES I IMATGES DE
CARÀCTER PERSONAL
En
compliment de l’article 5 de la Llei Orgànica de protecció de dades 15/1999, de
13 de desembre, l’informem que les seves dades passaran a ser incorporades a un
fitxer parcialment automatitzat, el responsable del qual és ESCOLA NOSTRA
SENYORA DEL CARME, Aquest fitxer ha estat creat amb la finalitat de dur a terme
les tasques pròpies derivades de la relació acadèmica i educativa, així com
desenvolupar l’ideari del Centre.
Tot
això, de conformitat amb la disposició addicional vint-i-tresena de la Llei
Orgànica 2/2006, de 3 de Maig d’Educació, la qual estableix en els seus
apartats primer i segon:“1. Els centres docents podran demanar al seu alumnat les dades personals que considerin necessàries per a l’exercici de la funció educativa. Aquestes dades podran fer referència a l’origen i ambient familiar i social, a característiques o condicions personals, al desenvolupament i resultats de la seva escolarització, així com altres circumstàncies el coneixement de les quals sigui necessari per a l’educació i orientació dels alumnes.
2. Els pares o tutors i els mateixos alumnes hauran de col·laborar en l’obtenció de la informació a què fa referència aquest article. La incorporació d’un alumne a un centre docent suposarà el consentiment per al tractament de les seves dades i, si s’escau, la cessió de dades procedents del centre on hagués estat escolaritzat anteriorment, en els termes que estableix la legislació sobre protecció de dades. En tot cas, la informació a què es refereix aquest apartat serà l’estrictament necessària per a la funció docent i orientadora, i no es podrà tractar amb finalitats diferents de l’educativa sense consentiment exprés.”
Així
mateix, d’acord amb el que estableix la Llei Orgànica 15/1999 de Protecció de
Dades de Caràcter Personal, l’informem que les dades facilitades directament
per vostè a través de la matrícula, així com aquelles que es recullin com a
conseqüència d’altres relacions amb aquesta entitat, i llevat d’instruccions en
sentit contrari, seran incorporades a les nostres bases de dades i tractades
amb la finalitat de dur a terme la prestació educativa i mantenir i garantir el
compliment de la relació acadèmica amb l’alumne i la seva família, així com
permetre el compliment de les funcions legítimes de l’entitat i dels seus
departaments, centres, en col·laboradors i institucions connexes, per la qual
cosa la seva aportació és obligatòria.
L’informem
de la possibilitat que les dades personals dels/les alumnes, incloses les de
salut, puguin ser facilitades a les diferents Conselleries de Govern, en
compliment de la Llei 2/2006 d’educació, entre d’altres. Les cessions seran:
Al Departament
d’Ensenyament, per a les Inspeccions Tècniques Educatives i d ‘Anàlisi de
Detecció d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials o minusvalideses,
la tramitació de Beques i els diferents procediments necessaris de les
Federacions Esportives. I per a la tramitació de campanya d’admissió de
nens/es en compliment del Decret 75/2007, de 27 de març, pel qual
s’estableix el procediment d’admissió d’alumnes en els centres on els
ensenyaments se sostenen amb fons públics.
- De la mateixa manera,
al Departament d’Ensenyament per a la tramitació dels títols acadèmics,
tal com s’estableix en el Decret 249/2003, de 8 d’octubre, pel qual
s’assignen al Departament d’Ensenyament les funcions i els serveis
traspassats a la Generalitat de Catalunya en matèria d’expedició de
títols acadèmics i professionals no universitaris.
- Al Departament
d’Ensenyament, Ajuntament o administració competents, per a la tramitació
de campanyes de vacunació, d’higiene bucodental i altres campanyes
preventives de salut oficials.
- PUBLICACIÓ DE FOTOGRAFIES I DRET D’IMATGE, amb usos educatius o
escolars: Atès que el dret a la pròpia imatge està reconegut en l’article
18.1 de la Constitució Espanyola i està regulat per la Llei Orgànica
1/1982 sobre el dret a l’honor, la intimitat personal i familiar i la
pròpia imatge, el centre demana el consentiment per poder publicar
fotografies i vídeos on apareguin els alumnes de manera clarament
identificables, individualment o en grup. La imatge de l’estudiant pot
aparèixer en fotografies corresponents a activitats escolars lectives
complementàries i extraescolars, publicades en llocs web, filmacions
destinades a difusió pública, fotografies per a revistes o publicacions
d’àmbit educatiu, presentacions digitals, blocs de classe, etc. Amb
aquest consentiment, la imatge de l’alumne o altres informacions
referides a aquest i relacionades amb activitats de l’escola poden ser proporcionades
a altres alumnes, familiars, i tercers interessats en les activitats del
Centre, i poden divulgar-se en les diferents publicacions, catàlegs i
comunicacions diverses (inclòs el lloc web del centre) que el col·legi
realitza dins la seva activitat educativa i sempre relacionada amb
aquesta.
- ENVIAMENTS ELECTRÒNICS a les famílies: Consentiment per a la
tramesa d’informació relativa a l’alumne o la seva relació amb el centre,
per via electrònica, sigui missatges de text al telèfon mòbil que ens indiqui
o via correu electrònic, o mitjans electrònics equivalents.
·
TRACTAMENT DE DADES DE
SALUT,
rellevants per al seguiment acadèmic de l’alumne: Al tractament de dades de
salut de l’alumne amb l’única finalitat de la correcta gestió del Departament
d’orientació i altres necessitats tendents a donar una adequada atenció personalitzada
en l’àmbit pedagògic, revisions mèdiques perceptives, així com per rebre els
recursos facilitats per l’administració educativa.
- EXPOSICIÓ PÚBLICA DE TREBALLS I PROPIETAT INTEL·LECTUAL, com treball
interdisciplinari i altres: a la publicació i exposició del material
elaborat per l’estudiant en exposicions i actes que el Col·legi organitzi
o en què participi, blocs, revistes i altres espais de comunicació
pública destinats a finalitats educatives. En particular, queda recollit
en consentiment per a la presentació dels Projectes interdisciplinaris i
d’altres equivalents segons la normativa educativa vigent.
- CREACIÓ I GESTIÓ WEB, Gestió i creació d’usuaris
associats als recursos pedagògics per al millor treball acadèmic de
l’alumne i amb finalitats pedagògiques, i a partir de l’edat de l’alumne
en què aquests mitjans tinguin rellevància educativa.
- ANTICS ALUMNES, amb cessió de dades
identificatives generals: les seves dades identificatives puguin ser
cedides a les associacions vinculades a aquest Centre.
1 comentari:
Crec que qui realment participa amb l'educació i amb l'escola no ho farà millor per signar un paper o un contracte a igual que qui no participa no crec sincerament que ho vagi a fer després d'haber signat, ojalà fos així de fàcil i m'equivoqui, si és així que es facin signar tots el papers que calguin.
Francesca
Publica un comentari a l'entrada