26/2/08

Dimarts, 26 de febrer de 2008
UN MATÍ AL PARVULARI
Aclaparada per la feina de despatx, que no m’agrada fer, decideixo anar a donar una volta pel parvulari.
Heus aquí el que em trobo.
Els Pollets, d’un any, estan intentant desxifrar si la Isabel els hi ensenya una pera, o una taronja o una poma.
Els Cargols, de 2 anys, estan treballant el traç horitzontal.
Els Peixos, de 3 anys, intenten trobar totes les “e” amagades en un text.
Els Óssos, de 4 anys, estan molt concentrats. Fa un dia de primavera. Tenen els finestrals de la classe oberts de bat a bat i senten els ocells del pati.
Els hi crido l’atenció tot dient que escoltin els ocells però no em fan gaire cas. Tots estan concentrats en la feina. És la primera vegada, en la seva vida escolar, que fan un dictat.
Tenen el full pautat, el llapis amb bona punta i la goma a punt d’utilitzar.
La senyoreta els hi repeteix la síl·laba que cal escriure: pi...
Ho han d’escriure amb lletra lligada, començar pel punt marcat i no sortir de la pauta... quina feinada!!!
Malgrat el seu esforç tots estan tranquils, conscients del treball que estan fent i contents dels seus resultats.
M’agrada molt veure els nens de l’escola així...

7 comentaris:

Anònim ha dit...

El Xavi va sortir super emocionat, ¡¡¡ el seu primer dictat !!! a sobre li ha sortit força bé.

M'agrada molt veure com poc a poc va evolucionant, però començo a sentir que s'està fent gran.

Anònim ha dit...

A mi m´agrada molt que ens ho expliquis. Felicitats a totes les senyoretes per la seva tasca.

Anònim ha dit...

És un goig veure'ls tant treballadors i tant concentrats!!Sílvia Z.

Anònim ha dit...

Felicito als Ossos!!!!! Aquest es un moment històric, el seu primer dictat!!!! Estan genials tant concentrats.
Felicitats també a l'Angels per la feina que representa arribar a fer-ho possible i per suposat gràcies Montserrat pel document gràfic.

Silvia M. ha dit...

Es emocionant tot plegat! El miquel no em comta gaire coses de l'escola ara mateix esta inmers en llegir i fer'ho be per pasar de llibre. Seria interesant que posesiu la data en els fulls dels dictats ara ho tenim tot molt recent pero d'aqui un temps quans aixo es començi a complicar ens fara gracia... Crec molt acertat que ens actualitceu lo que fans els nostres petits ens ajuda al pares a reforzar els 20 minutos de deures, aquesta tarde o repartirem en llegir i escriure.
Molt acertada la foto del dictat. Podeu posar alguna mes?
Gracies

Anònim ha dit...

És molt divertit recordar quan la Raquel començava,també ,aquestes coses i lo increïble que ens semblava.Ara em passa el mateix amb les taules de multiplicar, ai!!quina por que em fan...
AH! el Víctor no sé que m'ha explicat sobre un suc de taronja que la Nuria els ha preparat a tota la classe,és cert, o és de cullita pròpia??
Laia

Anònim ha dit...

La Neus després de la banyera i el sopar em va dir, mama avuí després de llegir no vull conte, jo li vaig que dius Neus, peró si sempre vols, i em va dir, si pero avuí vull que em diguis paraules i jo les escric, i desde llavors cada dia fem : llegir-dictat, llegir-conte, llegir-escriure, llegir-dibuix.