13/4/15

Dilluns, 13 d'abril de 2015
LLETRA LLIGADA O LLETRA D'IMPRENTA?
No m’acabo de creure que l’únic debat sobre ensenyament que tenim en aquest país sigui al voltant de la lletra lligada.
No sempre la innovació va associada als millors resultats. Sens dubte solen ser els sistemes sòlids i segurs de si mateixos els millor posicionats per introduir innovacions i aquest no és el cas d’aquest país amb tantes i tantes reformes educatives i a quina pitjor.
No hem avaluat cap reforma i ens fan fer canvis de tota mena sense cap estudi seriós ni rigorós.

A les escoles no es pot improvisar i anar fent tastets. Això sempre perjudica a tota una generació de nens i nenes. Ara lletra lligada, ara no. Ara matemàtica moderna, ara no. Ara un ordinador per nen, ara no.
Malgastar hores i hores de debat per treure del currículum la lletra lligada i la cal·ligrafia farà que millorem els resultats? Farà que no abandonin els estudis de secundària tants i tants adolescents? Farà que siguem capdavanters en cultura i esforç?
En realitat quins són els temes susceptibles de canvi?
Què faran els alumnes durant les hores que ara es dediquen a la cal·ligrafia?
Alliberar hores vol dir que cal un nou currículum en benefici de nous continguts i prioritats educatives, algú ha plantejat aquest nou currículum?

Sóc partidària de la lletra lligada a les escoles d’Infantil i Primària. Nosaltres la seguirem utilitzant fins que no es demostri que un altre sistema funcioni de debò.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb vosaltres.

Anònim ha dit...

Jo també estic a favor de la lletra lligada i se'm van posar els pels de punta quan en veure el reportatge del telenotícies, que tractava el tema, es va comentar que en algunes escoles els nens aprenien les lletres a la tablet.

Laura

Fuentes ha dit...

Estic totalment d acord :)