14/5/13

Dimarts, 14 de maig de 2013
PROJECTE INTERDISCIPLINARI
La setmana vinent els nens i nenes de P3, P4, P5 i tota la Primària faran el Projecte Interdisciplinari.

Què és un projecte interdisciplinari?
És una altra manera d’aprendre degut que no es treballa una sola àrea curricular, sinó que es relacionen els coneixements de diverses matèries. El seu objectiu fonamental és: 

* Aprendre a ser i actuar de manera autònoma.
* Aprendre a pensar i comunicar.
* Aprendre a descobrir i tenir iniciativa.
* Aprendre a conviure i habitar el món.

I els Mestres? Són els guies del projecte,  programen els objectius d’aprenentatge, preveuen els continguts que es treballaran i fomenten valors com el respecte , la implicació , la participació. A més a més de facilitar l’aportació i el tractament de la informació i ajudar en l’avaluació i la revisió de com ha anat  tot el procés.

Fases:
1. A començament de curs el claustre vam triar el tema general, el temps de durada i la ubicació del mateix dins el calendari del curs.
2. Cada curs tria un subtema.
3. A partir de les preguntes que se’ls hi planteja i dels coneixements previs dels alumnes s’obrirà un ventall ampli del que es vol saber i del guió de treball.
4. Recollida d’informació: mitjançant les enciclopèdies, revistes , catàlegs, internet, diccionaris, imatges... s’anirà aportant informació sobre el tema a tractar.
5. Tria, classificació i síntesis de la informació per subtemes.
6. Agrupació dels alumnes per aconseguir els objectius plantejats: es realitzaran activitats individuals, en petits grups, grup - classe... Es realitzarà treball cooperatiu :es repartiran les tasques , es treballarà en equip, es tindrà confiança en la feina dels altres perquè al final es sumaran totes les parts, tothom aprèn dels altres.
7. Comunicar els nous aprenentatge mitjançant dossiers, làmines artístiques, fotografies, mapes, exposicions orals...
8. Reflexionar sobre l’experiència , les conclusions i avaluar els resultats per a cadascuna de les activitats.
9. Exposició dels treballs a l'escola

Objectius:
1. Construir competències 
2. Augmentar i descobrir continguts i prendre’ls d’una manera més motivadora
3. Afrontar els obstacles
4. Autoavaluar - se
5. Desenvolupar la cooperació , la implicació i el diàleg
6. Desenvolupar la autonomia: fer-se escoltar adequadament, saber delegar
7. Créixer en valors: posar en pràctica la tolerància, el respecte als altres, l’amistat.


 El nostre Projecte d'enguany: LES SET NOVES MERAVELLES DEL MÓN 


* CONÈIXER I GAUDIR DEL PATRIMONI CULTURAL

* RESPECTAR LA  DIVERSITAT I  LA RIQUESA LINGÜÍSTICA I CULTURAL DELS POBLES I DE LES PERSONES


Com es farà?
Els alumnes d’Educació Infantil i d’Educació Primària treballaran escoltant, reflexionant, dialogant i demanant informació fora de l’escola; la qual classificaran i sintetitzaran; després  elaboraran petits treballs individuals i d’altres de grupals (en petit grup o de tota la classe). 

Al final del projecte es farà una exposició amb tots els treballs realitzats, convidem a les famílies a visitar-la.
Divendres, dia 24 de 17:00 a 18:00 a la SALA POLIVALENT

Educació Infantil :
* P3 – P4 – P5 : La gran muralla (Xina)

Educació Primària:

* 1r Machu-Picchu ( Perú)

* 2n El Colosseu (Roma)

* 3r El Taj Mahal (Índia)

* 4t Chichén Itzá (Mèxic)

* 5è Petra (Jordània)

* 6è El Crist de Redemptor (Rio de Janeiro)  i La Gran Piràmide de Gizeh (Egipte)

12 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja estem a punt!! viatgem a Xina per veure la gran muralla, portem tubs de paper..(això ens té intrigats.. com es fa una muralla de tubs de paper?) i ens documentem sobre l'antig Egipte, les piràmides, els faraons.. i també sobre el Cristo, qui és en Paul Landowski, el metres d'alçada... i coses de Brasil a part dels jugadors de futbol.. serà MOLT interessant... a veure el 24 la sorpresa que ens tenen preparada amb els treballs!!!

Família Anguera-Aixalà

Anònim ha dit...

Un gran repte. Trobo que fer treball en equip és complicat a totes les edats i a tots nivells, i és genial que els nostres nens ho comencin a aprendre desde tant petits. De la mateixa manera també trobo bàsic aprendre a fer presentacions dels treballs, i si s'exposa oralment millor que millor, així es va perdent la por a fer exposicions amb públic...Trobo que és una activitat molt útil i formativa, i en definitiva una forma diferent i divertida d'aprendre que ens permet implicar-nos també una mica a les famílies.

Anònim ha dit...

Creo que puede ser una buena experiencia para los niños, para fomentar el trabajo en grupo y la implicación de las familias. Nosotros viajaremos a Chichen Itzá, y esperamos aprender muchas cosas todos.

Pedro

Berenguer ha dit...

Una bona manera de començar a aprendre a treballar en equip, que falta que els farà més endavant!

Gràcies, ja que a més els projectes seran molt bonics de veure.

Anònim ha dit...

Molt interesant el projecta. Treballar en equip es complicat, pero molt necesari.

Recollim informacio de la muralla xina.

Familia Gomez Massague.

Anònim ha dit...

Ja hem començat el viatge a Roma. Des del cap de setmana mirem fotos i busquem coses. Una bona manera de coneixer coses boniques que hi ha pel món!! Rosa B.

Anònim ha dit...

esperem que tot surti molt be i tambe que ens ho passem molt be fent-ho.

Ingrid Mallol Palacios i Astrid Mallol Palacios


Anònim ha dit...

Una idea perfecte!!! Tot sortirá molt bé..com sempre!!
Salutacions,

Merche

Anònim ha dit...

Es molt xulu el projecte del coliseu.La foto amb els
companys molt xula
Sergi toiran

SILVIA IGLESIAS ha dit...

TIC MOTES GANES E QUE ARRIBI EL DIVENDRES PER QU ELS PARESPOGUIN VEURE LES EXPOICIONS

Anònim ha dit...

daniel pascuci ha dit...
que ganas de que acabem el treball i que tots els nostres pares i jo crec que diran que ens ha quedat molt be

Unknown ha dit...

Eneko está todo entregado a la causa y va recogiendo tubos de papel por toda la casa ;-).... muy bonitos montajes e interesante proyecto para que vayan conociendo las maravillas que tenemos a lo largo del planeta.
Familia García Rusiñol